A Netflix profitja az egekbe szökött a jelszómegosztás elleni intézkedések hatására

A Netflix profitja jelentősen megnőtt, miután a cég hatékonyan lépett fel a jelszómegosztás ellen, és bevezette az olcsóbb, másodlagos előfizetéseket. Az idei év első három hónapjában több mint 9 millió új előfizetőt szereztek, és a negyedéves nyereségük meghaladta a 2,3 milliárd dollárt.

A világjárvány idején a Netflix népszerűsége hatalmasat nőtt, de a 2021-es csúcs óta a streaming szolgáltató piacán egyre erősödő konkurencia és a felhasználók változó fogyasztói szokásai miatt csökkent a lendület. A felhasználók nem köteleződnek el egyetlen szolgáltató mellett, hanem gyakran váltogatják azokat, hogy kedvenc sorozataikat és filmjeiket követhessék. A jelszómegosztás is egyre elterjedtebbé vált, amely során az emberek megosztják egymással a bejelentkezési adataikat, így többen használják az előfizetést.

A Netflix becslései szerint akár 100 millió rendszeresen megosztott jelszó is lehetett a rendszerükben, ezért döntöttek úgy, hogy technikai eszközökkel – például az eszközök technikai adatai és IP-címek alapján – szűrik ki és akadályozzák meg a jelszómegosztást. A kihívás az volt, hogy ezt úgy tegyék meg, hogy ne idegenítsék el a felhasználókat, és lehetőleg több előfizetést generáljanak.

A Netflix pénzügyi jelentése szerint sikerült jól kezelniük ezt a helyzetet, hiszen az olcsó, másodlagos előfizetések, mint például a Magyarországon is elérhető havi ezer forintos „vendég” előfizetés, segítségével jelentősen növelték az előfizetőik számát. Az idei év első negyedévében a cég 270 millió fölé növelte az aktív előfizetők számát, a negyedéves bevétel pedig 9,4 milliárd dollár volt, a nyereség pedig 2,3 milliárd dollár, ami forintban körülbelül 850 milliárd forintos profitot jelent.

A Netflix sikerét tovább növelték a legújabb slágerek, mint a Háromtest-probléma, a Gentlemen, az előszereplős Avatar sorozat, és a Nem versz át című thriller, amelyek mindegyike több mint 100 millió órányi nézettséget generált egy-egy hét alatt.