Az amerikaiak nem kívánják a kínai elektromos autókat

Az Egyesült Államokban további szigorításokat terveznek a kínai termékek, különösen az elektromos járművek importjára, amelyeket az amerikai villanyautó ipar számára veszélyesnek tartanak.

Az utóbbi időben fokozódott a gazdasági feszültség az Európai Unió és Kína vezetői között. Olaf Scholz német kancellár a hét elején Kínában járt, és aggodalmát fejezte ki Hszi Csin-ping kínai elnöknek az uniós járműipart fenyegető ázsiai elektromos autók miatt.

Joe Biden amerikai elnök bejelentette, hogy emelni fogják az ázsiai országból származó acéltermékek amerikai importvámját. Katherine Tai, a washingtoni kormány kereskedelmi megbízottja a szenátus pénzügyi bizottságának ülésén jelezte, hogy a vámemelési javaslat már előkészítés alatt áll, és az USA villanyautó iparának védelmében hoznák meg a döntést.

Az Egyesült Államok külkereskedelmi képviselője rámutatott, hogy Kína hasonlóan diszkriminatív állami támogatásokkal segítette elő a napelemek gyártását egy évtizeddel ezelőtt, aminek eredményeként domináns szereplővé vált a megújuló energiák piacán.

A kínai autóipar és az amerikai választások

A Biden-adminisztráció a 1974-es kereskedelmi törvény 301-es szakaszának felülvizsgálatát kezdeményezte, hogy megállítsák a kínai autóipar terjeszkedését. Egy javaslatcsomagot készítenek elő, amely nemcsak az acéltermékek és elektromos autók vámjának emelését tartalmazza, hanem a tengeri hajózást és az infrastruktúra építését is érinti.

A kínai elektromos autók kérdése kiemelt jelentőséggel bír a novemberi elnökválasztás tekintetében. Donald Trump kampánycsapata hevesen bírálta a demokrata kormány elektromos autók gyártását támogató intézkedéseit, állítva, hogy ezek a lépések a kínai ipar amerikai térnyeréséhez vezetnének.