A német villanyautó-piac visszaesése

Németországban jelentős mértékben, 29 százalékkal csökkentek a tisztán elektromos autók eladásai az idei év márciusában az előző év azonos időszakához képest.

Az új személyautók piaca összességében 6 százalékos zsugorodást mutatott, de a villanyautók piacán ennél sokkal nagyobb, 29 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Márciusban csupán 31 384 elektromos autót helyeztek forgalomba, ami alapján a lokálisan zéró emissziós járművek piaci részesedése 12 százalék alá csökkent.

A magánvásárlók körében még drasztikusabb a helyzet, itt 42 százalékos visszaesést regisztráltak.

A német piacon a Tesla áll az élen, 13,1 ezer autóval márciusban, a Volkswagen 8,6 ezer autóval a második, míg a BMW 8 ezer autóval a harmadik helyen áll.

A legkeresettebb modell a Tesla Model Y volt, 3,2 ezer darabot értékesítettek belőle. Ezt követi a Volkswagen ID.4-ID.5 2,2 ezer autóval, a Cupra Born, a Mercedes EQA és a Skoda Enyaq is 1,2 ezer autót adtak el.