BioTechUSA-vezér: Ha a mi utunk egy maraton, ez még csak az ötödik kilométer

Beléphet idén a 100 milliárdos kapun a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly 90 milliárd forint feletti árbevételi csúcsot döntött. Lévai Bálint társtulajdonos, vezérigazgató az Indexnek elmondta, hogy a vásárlók egyre egészségtudatosabbak, és a prémiumtermékek iránt töretlen a kereslet. A vállalat forgalmának több mint 80 százalékát az exportpiacok adják, és az idei tervek szerint 50 új bolt nyílhat, többségük külföldön. A beruházásokra is nagy hangsúlyt fektetnek: tavaly 5 milliárd forintot költöttek infrastruktúra-fejlesztésekre, és idén is ugyanekkora a tervezett keret.

A BioTechUSA-cégcsoport vezérigazgatója, Lévai Bálint szerint a cég még csak a növekedési potenciáljának az elején jár, hiszen ha a fejlődésüket egy maratoni futáshoz hasonlítjuk, akkor 42 kilométerből még csak az ötödiknél tartanak. A vállalat, amely 5 márkát, 1800 munkavállalót és 4500 b2b partnert foglal magába, tavaly közel 15 százalékkal meghaladta az előző év rekordját, 90,49 milliárd forintos árbevételt ért el. Nemcsak az árbevétel nőtt, hanem a profitabilitás is: az adózott eredmény 6,29-ről 7,17 milliárd forintra, az EBITDA pedig 10,1-ről 10,47 milliárdra emelkedett. A cégcsoport, amely 103 országban van jelen 49 webshoppal és 307 üzlettel, tavaly 5 milliárd forintot fordított beruházásokra és 120 új terméket dobott piacra.

Lévai Bálint hangsúlyozta, hogy a BioTechUSA-cégcsoport továbbra is 100 százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozásként működik, és számos fejlődési terület vár még rájuk. A cégcsoport dinamikus növekedése és stabil működése miatt vonzó a befektetők számára, de a tulajdonosok nem tervezik a vállalat eladását. A cégcsoport öt márkát foglal magába, köztük a Scitec Nutritiont, amelyet 2020-ban vásároltak fel 5 millió euróért.

Az étrendkiegészítők piacának évi 10 százalékos növekedése mellett a BioTechUSA-cégcsoport széles termékportfólióval rendelkezik, és az omnichannel stratégiát követve minden lehetséges platformon jelen van. A vállalatnak saját gyártóközpontjai és logisztikai központja van, amelyek jelentős tárolási kapacitással rendelkeznek. Az idei expanziós tervek szerint több új bolt nyílhat Európában, és új országokban is megjelenhetnek.

A nemzetközi piacokon a cégcsoport kulcsfontosságú célországokban növelte részesedését, és a fizikai boltokban a dolgozók képzésére, az e-kereskedelemben pedig a saját webshopok és az Amazon mellett a Marketplace-re is nagy hangsúlyt fektetnek. A tavalyi beruházások között szerepelt egy új szociális blokk építése és egy automata raktár üzembe helyezése, a legfontosabb beruházás pedig egy új gyártósor lesz, amely évente mintegy 50 millió darab fehérjeszelet előállítására lesz alkalmas.

A vállalat nem ül a profiton, hiszen közel ötmilliárd forintos beruházással fejlesztett: egymilliárdból automata raktárat szerelt fel, bővítette szadai üzemének szociális blokkját, és felújította központi irodaházát Óbudán, illetve 45 új üzletet is nyitott Európa-szerte. A cég külföldön növelte részesedését Franciaországban, Németországban, Lengyelországban, dinamikusan növekedett Spanyolországban, Portugáliában és Görögországban, északon pedig Norvégiában és Izlandon, továbbá masszív bővülésről számoltak be az iraki és vietnámi piacon. A fogyasztói bázis építéséhez hozzájárult, hogy az emberek jobban odafigyeltek az egészségükre, mint korábban, ugyanakkor az alapanyagok áremelkedése és hektikus elérhetősége megnehezítette a beszerzést és a gyártást.