Yettel profitcsökkenés a növekvő kiadások árnyékában

A Yettel Magyarország 2,2 milliárd forintos profitot ért el 2023-ban, ami csökkenést jelent az előző évekhez képest, annak ellenére, hogy az árbevételük jelentősen, kétszámjegyű mértékben nőtt.

A cég pénzügyi helyzetét Takács József, a Yettel pénzügyi vezérigazgató-helyettese ismertette, aki szerint a profit csökkenését főként a finanszírozási költségek emelkedése okozta. Az árbevétel növekedése ellenére az adózott nyereség enyhén csökkent, 6 millió euróra, ami a tavalyi 381-es középárfolyammal számolva 2,2 milliárd forintot jelent.

Igor Prerovsky, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a hálózatfejlesztési programjuk idén lezárul, amelyre több tízmilliárd forintot fordítottak. A magyarországi mobilhasználati trendeket az adathasználati igény növekedése határozza meg, amelyre a jövőben is fókuszálni fognak. Az elmúlt években az adatforgalom évi 80 százalékos növekedést mutatott, míg a hanghívások növekedése 10 százalék alatt maradt. A Yettel 5G-technológiája jelenleg nem csak Magyarországon, hanem egész Európában az egyik legjobb, és a fokozatosan bővülő 5G-hálózatán már több mint 700 bázisállomáson érhető el az 5G mobiltechnológia.

A mobilszolgáltatók a 2023-as nagy infláció következtében tavasszal emelték meg a díjaikat. Bár ez a változás a 2023-ról szóló pénzügyi adatokban még nem jelent meg, a felhasználók már érzik a hatását, hiszen a márciusi inflációt ez a díjemelés húzta fel leginkább.

A tavaly ősszel kiszivárgott, küszöbön álló tulajdonosváltás még nem zárult le, az egyesült arab emírségekbeli e&a csoport a PPF Telecom Group többségi tulajdonosává válhat, de a tranzakció még nem zárult le. Prerovsky, aki tavaly szeptembertől tölti be a vezérigazgatói pozíciót, korábban a PPF Group globális pénzügyi üzletágát irányította, és fintech területen vezetett pénzügyi és telekommunikációs projekteket.

A Yettel Magyarország 2022-ben, a legutóbbi lezárt gazdálkodási évében 217,48 milliárd forint árbevételt ért el, adózott nyeresége 14,21 milliárd forint volt. A cég a digitális transzformáció korát élve, innovatív szemlélettel és ügyfélközpontúan tervezi meg és hajtja végre beruházásait, fejlesztéseit a telekommunikáció és a digitális mobilszolgáltatások terén.

A Yettel-vezér szerint a szolgáltatás minőségének ügyféloldali megítélése elsősorban azon múlik, milyen felhasználói élményeket hoz magával a növekvő adatforgalom. A cég már több mint két éve a Yettel-éra tart, és a PPF Telecom Group tagjaként a kelet-közép-európai régió egyik vezető szolgáltatója, öt országban van jelen, és 18 millió mobil ügyfelet szolgál ki.