Régen várt könnyítést kapnak a villanyautósok

Az Európai Unióban életbe lépett egy új szabályozás, amely kötelezővé teszi a bankkártyaolvasók elhelyezését a nagyobb teljesítményű elektromosautó-töltőkön.

Április 13-án az Európai Unió 27 tagállamában lépett életbe az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájára vonatkozó új szabályozás (AFIR). Ennek értelmében az újonnan telepített, 50 kW-nál nagyobb teljesítményű töltőkre bankkártya-terminálokat kell felszerelni.

A már meglévő nagy teljesítményű DC töltők esetében, valamint az 50 kW-os töltők esetében 2027-ig kell megoldani a bankkártyaolvasók telepítését.

A kisebb teljesítményű töltőoszlopoknál továbbra is maradhatnak az alternatív fizetési megoldások, de az ad-hoc töltés lehetőségének biztosítása minden esetben szükséges.

Az EU által 2023-ban elfogadott célkitűzések szerint 2026-ig a főbb útvonalak mentén 60 kilométerenként kellene elektromos töltőpontokat telepíteni a személyautók számára, míg a teherautók esetében a TEN-T útvonalak mentén 120 kilométerenként.

Az Európai Bankszövetség (EBF) felhívása, amely a túlzott szabályozás miatt aggódik a versenyképesség csökkenése miatt, rávilágít arra, hogy az EU szabályozási környezete milyen kihívásokkal néz szembe. Az EBF szerint a bankok "túlzott... és egyre inkább túlterjeszkedő" szabályozással szembesülnek, amely mára "nyomasztóvá" vált számukra, és ez a tendencia nem csak a bankszektorra, hanem más ágazatokra, például az elektromosautó-töltő infrastruktúrára is hatással lehet. A szervezet arra sürgeti az EU-t, hogy nyilvánítsa a bankszektort kritikusan fontos "stratégiai" ágazattá, figyelembe véve annak jelentőségét az európai szuverenitás szempontjából.