A Meta Platforms az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabályának megfelelése érdekében legfeljebb másfél hónapon belül döntés elé állítja a Facebook, a Messenger és az Instagram felhasználóit – derült ki a technológiai óriás hétfői közleményéből.

Márciusban lép ugyanis érvénybe az unió digitális piacokról szóló jogszabálya, amely nagyobb védelmet biztosít a fogyasztóknak.

A szolgáltatóknak március 7-ig kell intézkedniük arról, hogy megfeleljenek a rendelkezéseknek. 

A Meta minden, ezeken a területeken élő felhasználójától nyilatkozatot vár, hogy szeretné-e továbbra is összekapcsolva tartani a fiókjait, azaz megosztani a platformokon keletkezett adatait egymással.

  • Ha a felhasználó új Messenger-fiók létrehozása mellett dönt, akkor adatait nem osztja meg a Facebookkal, és az alkalmazás alapszolgáltatásihoz férhetnek hozzá, így például az egyéni üzenetküldéshez, a hang- valamint a videóhíváshoz.
  • A felhasználók azt is kiválaszthatják, hogy továbbra is meg akarják-e osztani a Facebook-fiókjuk és a közösségi médium játék- és piactéri szolgáltatásain keletkezett információkat. A piacér (marketplace) esetén ha a fióktulajdonos a leválasztás mellett dönt, akkor az eladó és a vevő közötti beszélgetésre már nem használhatják a Messengert, helyette e-mailben kommunikálhatnak egymással. A játéktér esetében ha a felhasználó a szétválasztás mellett dönt, akkor csak egyedül játszható játékokkal játszhat a jövőben.

A világ legnagyobb szociális médiahálózata ezzel követi a Google lépését.

A technológiai óriáscégnek nem ez az első újítása az elmúlt hónapokban: novemberben vezette be, hogy ha a felhasználó előfizet a Facebookra vagy az Instagramra, akkor a szolgáltatást hirdetések és az adatai hirdetőkkel való megosztása nélkül használhatja. A vállalat decemberben pedig alapbeállítássá tette az üzenetek titkosítását – emlékeztet a Világgazdaság.

Fotó: Wolfy