Nincs igazság a kérdésben, helyette van dugó, kerékpáros balesetek, igazság azonban még nincs.
Európa több városaiban azonban úgy döntöttek, csökkentik a kerékpáros projektekből annak érdekében, hogy biztosítsák a dugómentes autóforgalmat.

Az infostart információi szerint – több európai nagyváros közelmúltbeli történéseinek vizsgálata után – arra a következtetésre jutott, hogy a jobboldali pártok sikeresen csatornázták be az elégedetlenséget, amit az autósok erőszakos kiszorítására hozott intézkedések váltottak ki.

Az egyik példaként Berlint említi, ahol az idén a város élére kerülő jobbközép Kereszténydemokrata Unió (CDU) párt vezette koalíció visszavonta a baloldali elődje által elfogadott, kerékpárosokat előnyben részesítő intézkedéseit, és felfüggesztett minden olyan kerékpáros infrastrukturális projektet, amely veszélyezteti a meglévő autósávokat vagy parkolóhelyeket. Szintén leállították a város kerékpárforgalmi hálózatának több ezer kilométeres bővítésére irányuló tervet.A városvezető kereszténydemokraták épp a helyi vállalkozók kérésére engedték vissza az autósokat a város ikonikus főútjára, a Friedrichstrasséra.

A Politico körképe szerint a brit konzervatív párt az elmúlt időszakban azért tudott több időközi választáson is sikert aratni, mert a lakosság felháborodott London munkáspárti polgármestere, Sadiq Khan döntése miatt, hogy kiterjeszti a legszennyezőbb járművek után fizetendő díj zónáját.
A portál cikkéből kiderül az is, hogy a gépjárműforgalmat érintő brüsszeli regionális terv, mely 2030-ra előirányozta a gépjárműforgalom 24 százalékos csökkentését, heves tiltakozásokat váltott ki, és arra kényszerítették a helyi hatóságokat, hogy leállítsák vagy töröljék a programot.

Kiemelt fotó: Pixabay