Csupán csak a vágányzár előtt három nappal, vagyis pénteken jelentették be az utazóknak, hogy hétfőtől három hónapos vágányzár kezdődik a győri fővonalon, a MÁV-nak sem sikerült időben felkészülnie az ezzel járó átszervezésre.

A sietségre az adott okot, hogy Lázár János megüzente a vezetőségnek: ne okoskodjanak, találjanak pénzt a munkára a költségvetésükben. A szokatlanul durva üzengetés előtt, augusztus végén a pálya állapota miatt 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást vezettek be Biatorbágy és Szárliget között. Az építési és közlekedésügyi miniszter erre elrendelte a vonal azonnali felújítását, azt ígérve, hogy később majd az állam megtéríti ennek költségeit a MÁV-nak.

A sietségnek azonban ára van

A MÁV honlapján közzétett tájékoztatóban jelzik, hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, és már a felújítás első ütemében is hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk az utasoknak.

Az információk szerint a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon a tervek szerint szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.

A vonalon a felújítás előtt fél óránként közlekedtek a vonatok, amelyek kihasználtsága eddig is magas volt. Reggeli és a délutáni órákban a folyóson állva utaztak rengetegen, de az említett időszakokban mégsem kapcsoltak plusz szerelvényt.

Így hétfőn a már felkészült ingázók az óránként induló vonat, és pótlóbuszok helyett a buszos közlekedést, vagy az autót választották. A kényszerű megoldás keveseknek kedvezett. A szokásos hétfői dugó érezhető volt az m1-es autópályán, és az 1-es főuton is.  

A rosszul szervezett pótlóbuszos átszállás miatt sokan lemaradtak a vonatokról, s aki mégis valamelyik buszra fel tudott jutni, annak a kényszerű zsúfolt préselődés maradt.

Az állomásokon, illetve a buszmegállokban segítséget nyújtó MÁV dolgozók pontos információkkal nem tudtak szolgálni, így többek között Bicskén már a 6.19-es, vagy 6.24-es buszra ssem nem fértek fel, de arról sem kaptak felvilágosítást, mikor érkezik a következő járat, amelyikkel tovább utazhatnának. 

A kérdés adódik: miért az iskolakezdést követeően két héttel kellett a felújítást kezdeni? Vajon nem lett volna egyszerűbb, ha a nyári szünet idejére ütemezik a vágányzárat? 

Fotó: mávcsoport.hu