Pepsi: Vegyes eredmények, csökkentett kilátások és a fogyasztói magatartás változása

A Pepsi Co. csütörtökön vegyes pénzügyi eredményeket jelentett, és csökkentette éves bevételi előrejelzését, ami negatív hatással lehet a részvényárfolyamára az amerikai délutáni kereskedés során - közölte a CNBC.

A vállalat részvényenkénti adózott nyeresége (EPS) meghaladta a piaci várakozásokat, 2,16 dollár helyett 2,28 dollárt ért el az időszakban. Habár a cég bevétele 22,5 milliárd dollárra rúgott, ez a szám mégis alulmaradt az elemzők által várt 22,57 milliárd dolláros becsléssel szemben a második negyedévben.

A nettó árbevétel közel 1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, elérve a 22,5 milliárd dollárt, és a cég 3,08 milliárd dolláros profitot jelentett, ami javulást jelent az előző év azonos időszakában elért 2,75 milliárd dolláros értékhez képest.

Az Észak-Amerikai ital- és snackpiac csökkenő kereslete, valamint az inflációs nyomás és az emelkedő alapanyagköltségek jelentős kihívások elé állíthatják a vállalatot. A túl gyakori áremelések miatt kezdenek elpártolni a márkától a fogyasztók, és az észak-amerikai térségben év/év alapon 3 százalékkal csökkent a kereslet a Pepsi termékeire, ami volumen-adatokban is pontosan tükrözi a vásárlói kereslet változását.

A menedzsment a teljes évre szóló bevételi várakozásait is csökkentette, az organikus növekedés most 4 százalék körül alakulhat, ami némileg pesszimistább, mint az eddigi „minimum 4 százalék”.

A Pepsi részvényei a bejelentést követően 2 százalékos eséssel nyithatnak. Az amerikai piac kihívásai mellett a tudatos vásárlók növekvő száma és azok, akik más, olcsóbb márkákra váltanak, további nyomást gyakorolhatnak a vállalat részvényárfolyamára.

: Forrás: CNBC : Forrás: CNBC