Magyar Péter a közösségi médiában is túlszárnyalta Orbánt

Magyarországon a politikai életben és a közösségi médiában is jelentős változásokat hozott az elmúlt időszak. Magyar Péter új politikai erőként tűnt fel, és a közösségi médiában is megelőzte Orbán Viktort.

A magyar politikai életben a június 9-i EP- és önkormányzati választásokkal lezárult egy viharos időszak, amely során egy új formáció rövid idő alatt jelentős választási eredményt ért el, miközben a régi ellenzék összeomlott. A budapesti főpolgármester-választáson pedig az utolsó pillanatban visszalépett a fideszes jelölt, ami szoros eredményt és új szavazás iránti igényt eredményezett, amit azonban nem teljesítettek.

A közösségi médiában Magyar Péter és Orbán Viktor közötti versenyben Magyar végzett az élen a Facebookon júniusban, 3,76 millió interakcióval, míg Orbán 1,325 milliót ért el. Magyar a választások után csökkentette a posztok számát, de az egy posztra jutó átlagos interakciói nem csökkentek. A követőtáborának növekedése is folytatódott, havi 40 ezres átlaggal, és ha ez a tendencia folytatódik, 2028 januárjára várhatóan utoléri Orbán Viktor 1,29 millió követőjét.

Orbán Viktor a közösségi médiában a megszokott témákat feszegette, újítás nélkül, ami alattomosan sok röhögős emojit eredményezett a posztjai alatt. A Fidesznek nem sikerült pótolnia a közösségi médiában elvesztett influenszer-politikusaikat, és a magyar EP-képviselők többsége sem túlzottan aktív a közösségi médiában.

A politikai szereplők közösségi médiás költései is érdekes képet mutatnak. Májusban a választási kampány idején 876 millió forintot költöttek a Fidesz üzeneteinek facebookos hirdetésére, míg júniusban további 600 millió forintot, ami jelentős csökkenést jelent a választások után.

Magyar Péter a közösségi médiában a vicceskedős, celebkedős, bölcs idézetes, emberközeli vonalra helyezte a hangsúlyt, ami jól áll neki és spontánnak, önazonosnak tűnik. A politikai szereplők közül többen is próbálkoznak hasonlóan emberközeli megjelenéssel, de gyakran mesterkéltnek és kínosnak hatnak.

Az Instagramon is Magyar Péter vezet, 747 ezer interakcióval, míg Karácsony Gergely 361 ezerrel a második, és Orbán Viktor 312 ezerrel a harmadik helyen áll. Karácsony Gergely különösen jól teljesít az Instagramon, ahol a Facebookhoz képest csak 15%-kal kevesebb interakciót ért el.

A közösségi médiában a Megafon és más kormányközeli szereplők továbbra is aktívak, de a választás után csökkentették a politikai témájú posztok számát. A Megafon esetében érdekes, hogy a választás után hirtelen leálltak Magyar Péter karaktergyilkolásával.

Összességében a közösségi médiában Magyar Péter jelentős előnyre tett szert Orbán Viktorral szemben, és úgy tűnik, hogy a politikai kommunikáció új korszakába léptünk.