Űrverseny valóságshow formájában

Jeff Bezos űrvállalata, a Blue Origin a valóságshow műfaját választotta a következő űrhajósok kiválasztásához. A Space.com információi szerint a vetélkedőt egy korábban kriptovalutákkal foglalkozó cég, a jelenleg Space Exploration and Research Agency (SERA) néven ismert vállalat fogja szervezni.

A SERA célja, hogy olyan alulreprezentált országokból származó embereket juttasson az űrbe, mint például Nigéria, India vagy különböző fejlődő kis szigetországok. A jelölteket nyilvános szavazással választják majd ki, és a legtöbb szavazatot kapók egy dokumentumfilm-sorozat főszereplőivé válnak, amely a kiválasztási folyamat utolsó szakaszait dokumentálja.

A vállalat még nem hozta nyilvánosságra az űrutazás pontos dátumát, és azt sem, hogy mikor kezdődik a szavazás. Azonban azt elárulták, hogy az űrrepülőn hat személy számára lesz hely, így a kiválasztott jelöltek hatfős csoportokba lesznek osztva. Ezek a csoportok élő adásban, egymással versengve hajtanak majd végre különböző feladatokat.

A projekt megvalósításában a SERA több nemzeti űrügynökséggel is együttműködik, köztük Nigéria és a Maldív-szigetek űrügynökségével is.