Az új ácsi katódgyár építése megkezdődött

Az ácsi katódgyár építése hivatalosan elindult, miután a Bamo Technology Hungary Kft. megszerezte az összes szükséges engedélyt. A vállalat május 3-án kapta meg az egységes környezethasználati engedélyt, majd május 21-én az építési engedélyt is, így kezdetét vehette a munka Ács határában.

A kínai Huayou-csoport magyarországi leányvállalataként működő Bamo Technology Hungary Kft. a helyi munkabizottság legutóbbi ülésén jelentette be az építkezés kezdetét Fülöp Ferenc közkapcsolati igazgató közvetítésével. A bizottság tagjai között helyet kapnak az ácsi polgármester, a jegyző, képviselők, a környező települések polgármesterei és helyi civil szervezetek képviselői.

Fülöp Ferenc kiemelte, hogy a Nagy Tavak és Vizes Élőhelyek Szövetségének keresete a Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal ellen nem befolyásolja a beruházás folytatását.

A térség víziközmű-hálózatának felújítására 27 milliárd forintot szánnak, amely hozzájárul a környező települések ellátásbiztonságának növeléséhez, és egy új, kétszeres kapacitású szennyvíztisztító telep építését is magában foglalja. Emellett a Magyar Közút 17 milliárd forintból fejleszti az úthálózatot, és kerékpárút is létesül Bana és Ács között.

A város Facebook-oldalán havonta közzéteszik a különböző anyagok és környezeti tényezők mérési eredményeit.

Bábolna és Bana lakosai aggályokat fejeztek ki az építkezés vízellátása és a porképződés miatti terhelés miatt, amely a helyi utakon jelentkezik. A BAMO vállalta, hogy egyeztet az alvállalkozókkal és szükség esetén hozzájárul az utak helyreállításához.

A gyár évi 100 ezer tonna gyártási kapacitással tervez, ami napi 25 kamionos forgalmat jelent az alapanyagok és a végtermékek szállítása során. Az ácsi gyár éves árbevétele a 2026-os indulás után várhatóan 4 milliárd euró, azaz 1500 milliárd forint lesz. A magyarországi gyárak között csak a győri Audi, a gödi Samsung és a kecskeméti Mercedes bír nagyobb forgalommal.