Az Apple téves terheléseinek visszatérítése

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szerint már majdnem minden érintett ügyfél visszakapta az Apple által tévesen levont összegeket. Azoknak, akik még nem kapták meg a pénzüket, az MNB azt javasolja, hogy forduljanak a számlavezető bankjukhoz.

Az MNB keddi sajtóközleményében arra kérte az ügyfeleket, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és tranzakciótörténetüket, és ha szükséges, jelezzék a bankjuk felé a problémát. A hiba szerda délután kezdődött, amikor az App Store-ban regisztrált bankkártyákhoz kötődő számlákról indokolatlan terhelések történtek. Az érintettek számláiról különböző összegek kerültek levonásra, anélkül, hogy bármilyen vásárlást végeztek volna.

A hétvége folyamán az OTP és a CIB Bank is megtette a szükséges lépéseket, és visszautalta az érintett ügyfeleknek az Apple által tévesen levont összegeket. Korábban az Erste Bank már elkezdte a visszatérítési folyamatot, és a Raiffeisen Bank is közzétett egy tájékoztatást, amely szerint a héten visszatéríti azokat a terheléseket, amelyeket a szolgáltató még nem rendezett.

Az MNB közleménye szerint továbbra is vizsgálják az elmúlt napokban történt eseményeket, hogy tisztázzák a téves terhelések okát és megelőzzék a jövőbeni hasonló eseteket.