A Budapest Influenszer Trip költségei és hatásai

A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke, Guller Zoltán szerint a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költöttek külföldi marketingre, ezen belül az influenszer trip költségei másfél milliárd forintra rúgtak.

A májusi esemény kapcsán Guller elmondta, hogy az influenszer trip óta eltelt három és fél hét alatt jelentős, 54 százalékos növekedést tapasztaltak az amerikai foglalásokban, míg Japánból húsz nap alatt másfélszer annyi foglalás érkezett, mint korábban. Az MTÜ elnöke komoly hatást vár a befektetéstől, és már most pozitívumként értékeli a látogatószám növekedését, amelyet az influenszer trip hatásának tulajdonít.

Guller Zoltán kiemelte, hogy az MTÜ történetének legsikeresebb akciójának tartja a Budapest Influenszer Tripet, és a jövőben is terveznek hasonló rendezvényeket, például ősszel távol-keleti influenszereket hívnak majd Budapestre.

A Budapest Influenszer Trip során külföldi és magyar tartalomgyártók vettek részt, akik többek között a Halászbástyán, az Operában és Tiborcz István luxushoteleiben jelentek meg drága ruhákban, pezsgővel a kezükben. A májusi programsorozat azonban nem mindenkinél aratott osztatlan sikert, sokan kritizálták az MTÜ által költött összeget és a social kampány hatékonyságát.

Az esemény politikai visszhangot is kapott, hiszen az ellenzéki pártok közül a DK feljelentést tett, és az influenszerekkel kötött szerződéseket is kikérte az MTÜ-től. A Redditet és a TikTokot ellepték azok az információk, melyek szerint a rendezvényen részt vett influenszerek súlyos hibát követtek el, ugyanis a bulisorozatot közpénzből finanszírozták.