Bivalyerős és ólomnehéz: Magyarországon a vadonatúj BMW M5

A tisztán elektromos i5 M60-nál is nehezebb 727 lóerős hibrid V8-as új BMW M5 immár hazánkban is elérhető.

A BMW már meg is kezdte a napokban leleplezett teljesen új BMW M5 magyarországi forgalmazását: a minden korábbinál erősebb sportszedán hazai indulóára 50,5 millió forint. A legdrágább extra a kocsi alapárát kapásból 59,1 millió forintra növelő Ultimate csomag, melynek részét képezi többek közt a külső karboncsomag, a karbonkerámia fékrendszer, a Driving Assistant Professional rendszer, az M Alcantara tetőkárpit, a fűthető/szellőztethető első ülések, illetve a fűthető hátsó ülések.

Az új M5-re akár elektromosan kihajtható vonóhorog is rendelhető 460 ezer forint ellenében. A 585 lovas 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánc 727 lóerős teljesítményű és kereken 1000 Nm teljesítményű, ami 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve kiviteltől függően 250-305 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A 7,4 kW-tal tölthető 18,6 kWh kapacitású akkumulátor 69 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé legfeljebb 140-es tempó mellett. A 600-635 lóerős tisztán benzines elődjénél lomhábban gyorsuló új M5 nem kevesebb, mint 2510 kilogrammot nyom a mérlegen, ily módon 130 kilogrammal nehezebb a tisztán elektromos 601 lóerős i5 M60-nál is.

Az újdonság első körben szedánként érhető el, a kombi változat leleplezésére a közeljövőben kerül majd sor.