Az Aldi kibővítette elektromos teherautó-flottáját Magyarországon

Az Aldi Magyarország bejelentette, hogy tovább bővítette elektromos teherautó-flottáját, amely több magyarországi üzlet ellátását érinti.

Az üzletlánc, amely az országban elsőként állított forgalomba elektromos nyerges vontatót 2021 végén, most két új elektromos teherautóval gazdagította járműparkját: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest megyei üzleteket.

A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította a dízel- és az elektromos kamionok fogyasztását ugyanazon az útvonalon és terheléssel, ami felgyorsította a flotta bővítésének döntését. Az e-teherautók több mint 150 ezer kilométeres futásteljesítménye során szerzett tapasztalatok elemzése után, különböző időjárási és útviszonyok mellett végzett fogyasztásmérések is hozzájárultak a döntéshez. Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy az elektromos meghajtás gazdaságosabb, mint a dízel.

2024-ben a vállalat egy tavaszi napon, azonos terheléssel, időjárási és forgalmi körülmények között végezte el az árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel teherautó 117 kilométeren 28,89 liter gázolajat fogyasztott, ami 64,35 kilogramm CO2 kibocsátásnak felel meg, míg az elektromos változat 183 kWh energiát használt fel ugyanezen az útvonalon.

Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2021-ben úttörő kezdeményezés volt elektromos hajtásláncú teherautó napi forgalomba állítása. Akkor még nem volt kapható e-kamion a nemzetközi gyártóktól, így első nyerges vontatójukat egy dízelváltozatból alakították át elektromos meghajtásúvá. Az eltelt időszakban az elektromos változat megbízhatónak bizonyult, és a pozitív tapasztalatok alapján döntöttek a flotta megduplázásáról.