Uber-rajt Budapesten: lecsaptak a sofőrökre

Megérte odatenniük magukat az Uber-sofőröknek az indulást követő napokban, 50 vagy akár 100 ezer forintos bónuszt hozhatott nekik, ha letudtak 10, illetve 30 fuvart. Többen igazoltak át a Bolttól és a Főtaxitól, a cég azt ígéri, az első három hónap jutalékmentessége után is versenyképes ajánlata lesz a taxisok számára.

Az Uber sofőrjei három hónapig jutalékmentesen dolgozhatnak, ami óriási versenyelőnyt jelent a magyar piac régi-új szereplőjének. Iparági értesüléseink szerint a múlt csütörtöki rajthoz szükséges állomány elsősorban versenytársaktól átigazoló, tapasztalt taxisokból jött össze. A legtöbben a Bolttól érkeztek, de a Főtaxitól is nagy számban ültek át az Uber volánja mögé.

Nagy Elek, a Főtaxi-csoport tulajdonosa hangsúlyozta, hogy az Uber és a Főtaxi versenytársak a személyszállítási piacon, annak ellenére, hogy az F-Mobilitás Kft. a kapocs köztük. A Főtaxi reptéri flottájának létszáma azonban látványosan megcsappant az elmúlt napokban Ferihegyen. A Bolt jutalékrendszere szerint alapvetően 25 százalék a leadó, ami a meghatározott fuvarszám heti teljesítésével leszorítható 12 százalékra. Az Uber 0 százalékos akciójára a Bolt fix 9 százalékkal válaszolt, de az új piaci szereplő kész lehet még ennél is alacsonyabb jutalékot kínálni.

Az Uber a budapesti rajtot 50 ezer forintos bónusszal támogatta azoknak a sofőröknek, akik a csütörtöki indulás napján teljesítettek 10 fuvart, és 100 ezer forintos jutalommal azoknak, akik a hétvégén elérték a 30-at. Az utóbbit a legtöbben teljesítették, az előbbinél viszont félreértésre adott okot, hogy sokan 13 órára várták a kezdést, ezzel szemben az applikáció már reggel-délelőtt is dobott címeket a sofőröknek.

A taxis térfélen sokan mágnesként tekintenek most az Uberre, és bár a vélemények megoszlanak, hogy az amerikai vagy az észt hátterű technológiai platform mobilalkalmazása a versenyképesebb termék, az Uberé képes „méterre lekövetni az utas mozgását”. A csütörtöki indulást megelőzően az Uber-sofőrök jelentős része az adminisztratív akadályokat vette, és sokan a szükséges matricákat és szabadjelzőt is ekkor kapták meg. A cég nemcsak a taxisokat ösztönzi, hanem az utazóközönséget is: az első három út árából lejön 5 ezer forint.

A verseny egyre élesebb, és a Taxi 5 a Gett behozatalát is előre bocsátotta, ami tovább fokozhatja a konkurenciaharcot. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint a piac átrendeződik, a tőkeerősebb cégek még nagyobbak lesznek, míg a közepes és kisebb fuvarszervezők a piacon maradásért küzdenek.