A DK feljelentést tesz Orbán Ráhelék egymilliárdos influenszer-partija miatt, az MTÜ szerint sikeres volt a kampány

A Demokratikus Koalíció hűtlen kezelés gyanújával rendőrségi feljelentést tett a Magyar Turisztikai Ügynökség ellen, amiért állításuk szerint több mint egymilliárd forint közpénzt költött el a magyar állam influenszerekre. Az MTÜ azonban cáfolja a vádakat, sikeres kampányról számol be és jogi lépéseket helyezett kilátásba a DK hazug vádaskodásai miatt.

A párt szerint a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel befolyása alatt álló állami ügynökség hiába fizetett ki jelentős összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok közül sokan még azt sem tették közzé posztjaikban, hogy Budapesten jártak, sőt, volt aki a főváros helyett Prágát jelölte meg helyszínként.

Az MTÜ szerint azonban a Spice of Europe Influenszer Média Tripet ők szervezték, és az eseménynek köszönhetően jelentős növekedést regisztráltak a külföldi turisták száma és a lefoglalt vendégéjszakák tekintetében. Az Amerikai Egyesült Államokból például 41 százalékkal, az Egyesült Arab Emirátusokból pedig 40 százalékkal több foglalás érkezett be. Az ügynökség hangsúlyozza, hogy a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalom mellett további 1.500 organikus tartalmat is megosztottak a tartalomgyártók, amelyek további több tízmilliós elérést és megjelenést hoztak Budapest városának.

A Magyar Turisztikai Ügynökség májusban több, milliós követőtáborral rendelkező nemzetközi influenszert és tartalomgyártót látott vendégül, hogy Budapest népszerűsítését segítsék. Az esemény, melynek neve Budapest Influencer Trip volt, során a résztvevők több privát rendezvényen is részt vettek, és különös figyelmet fordítottak a Tiborcz István érdekeltségébe tartozó BDPST Group hoteleinek bemutatására. Ennek ellenére a résztvevők nagy részének közösségi médiás posztjaiban nem is volt feltüntetve, hogy Budapesten vagy Magyarországon tartózkodtak.

A jordán Instagram-sztár, Kefaya Abudayyeh egy videóban köszönetet mondott Orbán Ráhelnek az esemény után, mondván: "Rachel, szeretünk, őszintén, és köszönünk mindent, csodás vagy, minden pillanatot imádunk itt. Esküszöm, tényleg ezt gondolom, és nemcsak én, hanem az összes lány".

A DK álláspontja szerint "Orbán Viktor és családja nemcsak tönkreteszik a magyar turizmust, hanem újabb és újabb milliárdokat lopnak el a turizmusra fordítható állami forrásokból", ami miatt a becsületes magyar vállalkozások maradnak el az állami támogatásoktól, ami alacsony fizetésekhez és elbocsátásokhoz vezet.

Az MTÜ szerint azonban a kampány sikeres volt, és a főváros vezetése és a szakmai szervezetek is egyetértenek ebben. Az ügynökség szerint a DK politikusai nem értenek a szakmai kérdésekhez, és jogi lépéseket helyeztek kilátásba, ha a párt folytatja a szerintük minden alapot nélkülöző vádaskodást.

A Népszava szerint könnyen elképzelhető, hogy a marketingcsapat kihagyta a szerződésekből a Budapest megnevezésére vonatkozó kitételt, így fordulhatott elő, hogy akadt olyan influenszer, aki a főváros látványosságait bemutatva éppen csak azt felejtette el megemlíteni, hogy éppen hol jár. Gerő Gábor influenszermarketinggel foglalkozó szakember szerint a megosztott tartalmak alapján feltételezhető, hogy valóban nem volt szerződésbe foglalva, hogy a tartalomgyártóknak meg kell nevezniük a helyet, ahol tartózkodnak.

A lapnak nyilatkozott Bányai Judit, a nemrégiben visszavonult Nemakarokbeleszólni nevű oldal egyik alkotója, valamint a Fókuszcsoport nevű YouTube csatorna szerkesztője is, aki azt mondta, az egyik tartalomgyártó, Haley Kalil az egyik videója alatt Prágát jelölte meg helyszínként.

A DK továbbra is elkötelezett szociáldemokrataként és európai magyarként áll ki a tisztességes magyar vállalkozások mellett, és nem fogja hagyni az "ipari méretű közpénzlopást". Az MTÜ azonban azzal vádolja a DK-t, hogy hazudoznak, és felszólítja őket, hogy azonnal fejezzék be a hazugságok terjesztését.