Új Lexus UX 300h: erősebb, de takarékosabb

A Lexus UX modellje nemrégiben kapott egy frissítést, amely során a jármű technikája jelentős fejlesztésen esett át, miközben a fogyasztása csökkent és a vezetési élmény is javult. A változatlan külső ellenére a Lexus UX 300h számos újítást rejt, amelyeket a nemzetközi menetpróbán teszteltünk.

A Lexus UX modellje, amelyet eredetileg 2018-ban mutattak be, most egy újabb faceliftet kapott, ami a technikai fejlődés mellett a fogyasztás csökkenését is magával hozta. A külső megjelenés változatlan maradt, azonban a bordeaux-i nemzetközi menetpróbán megismerkedhettünk az új öntöltő hibrid változattal, a 300h-val.

A UX külső designja 2018-ban debütált, és bár azóta megfáradt, a Lexus nem érezte szükségesnek a változtatást. Az új modellt a rozébarna fényezés és a tizenkét, akár kéttónusú fényezési lehetőség különbözteti meg, amelyek közül a fehér és a kék kizárólag az F Sport modellhez érhető el.

Méretét tekintve a UX változatlanul 4,49 méter hosszú, és bár nagyobb az LBX-nél, a helykínálata nem nőtt. A csomagtartó mérete továbbra is korlátozott, mindössze 315 liter, míg az elektromos 300e változatban 363 literes a csomagtér.

Az anyagminőség javult, a hangszigetelést optimalizálták, és a belső tér színválasztéka is bővült. A műszerfal és a váltókar is új tervezésű, és a digitális műszeregység mérete a felszereltségi szinttől függően változik.

A hajtáslánc az ötödik generációs hibrid technológiára váltott, amely a Corolla Cross után most az UX-ben is elérhető. A 2 literes benzinmotor teljesítménye 199 lóerőre nőtt, a fogyasztás pedig 5-5,2 literre csökkent. Az akkumulátor most már lítium-ion, de az üzemanyagtartály mérete nem változott.

A vezetési élmény javult, köszönhetően a finomhangolt felfüggesztésnek és az új hajtásláncnak. Az F Sport modell adaptív felfüggesztéssel és Sport+ üzemmóddal is rendelkezik, amely javítja a vezetési élményt.

Az árak 13 millió forinttól kezdődnek az alapmodellért, míg a fullextrás topmodellért 19,7 millió forintot kell fizetni. A 300e elektromos változat viszont 26,9-30,3 millió forintba kerül.