Az első magyar AI alapú éttermi asszisztens: NearY

Egy baráti társaság által létrehozott NearY platform a vendéglátóhelyek és vendégek életét hivatott megkönnyíteni, különösen a koronavírus-járvány és az inflációs nyomás okozta kihívások közepette.

A NearY egy olyan felület, amely lehetővé teszi a vendégek számára, hogy könnyedén tájékozódjanak az éttermekről, és segíti azokat a vendéglátóhelyeket is, amelyek nehézségekkel küzdenek az online térben való értékesítésben. A platform megalkotói szerint a vendégek többsége online tájékozódik az éttermekről, de a korlátozott információk miatt gyakran több oldalt kell felkeresniük, vagy éppen telefonon próbálnak információt szerezni a pincértől.

A NeerY weboldalán felvetett kérdésre válaszolva a platform megalkotói elmondták, hogy céljuk egy olyan eszköz létrehozása volt, amely a legjobb személyes élményt nyújtja a felhasználóknak. Melegh Csongor, a NeerY alapítója szerint az asszisztens a nap 24 órájában rendelkezésre áll, és képes komplex kérdésekre is válaszolni, mint például a vegán menü rendelhetősége.

A vendéglátóhelyek számára a NeerY egy kész megoldást kínál, amelyet beruházás és technikai tudás nélkül 15 perc alatt el lehet indítani. A platform egyik kiemelkedő funkciója a foglalási rendszer, amely nemcsak az étterem optimális kihasználtságára törekszik, hanem figyelembe veszi az összetolható asztalok lehetőségét is, és automatikusan emlékezteti a vendégeket a közelgő foglalásra. Emellett arra is ösztönzi a felhasználókat, hogy az étterem látogatása után értékelést adjanak.

A NeerY rövid idő alatt népszerű lett a vendéglátósok körében, és több neves étterem, mint például a Digó Pizzázók, a Marischka étterem, az Elysé vagy a Mixát udvar is csatlakozott a rendszerhez.