Madonna ingyenes riói koncertjén 1,6 millió ember vett részt

Rio de Janeiro kultikus Copacabana strandján, egy ingyenes koncerttel zárta világkörüli turnéját a 65 éves Madonna szombaton.

A The Guardian szerint a strandon 1,6 millióan gyűltek össze, és voltak, akik már napokkal korábban letáboroztak; sokan pedig hajóról vagy a környező lakások teraszairól nézték a gigaeseményt. A tűzoltók már a koncert előtt locsoltak az esemény helyszínén és vizet osztottak, a késő esti bulin is 27 fok felett volt a hőmérséklet, a koncert napján pedig 30 fokos hőség tapasztalható volt. A brazil hatóságok fokozottan figyelik és biztosítják a tömegrendezvényeket, miután novemberben Taylor Swift koncertjén a hőségtől és a kimerültségtől megállt egy rajongó szíve.

Valószínűleg ennél nagyobb koncertet sosem fog adni Madonna, mint a szombati copacabanai fellépése 1,6 millió rajongó előtt a riói tengerparton. A 65 éves popsztár The Celebration Tour elnevezésű koncertkörútjának utolsó állomásán annyian voltak, mint még önálló koncerten soha senki fellépésén. Madonna előadta klasszikus slágereit, köztük a Like A Virgint és a Hung Upot. A Like A Prayer bevezetőjeként a fejét teljesen fekete köpenybe burkolta, kezében rózsafüzért szorongatott. A sztár érzelmes tisztelgéssel adózott az AIDS miatt elvesztettek előtt, amikor elénekelte az Live to Tell című dalt, miközben fekete-fehér fotók villantak fel mögötte a betegségben elhunyt emberekről.

Itt vagyunk a világ legszebb helyén, ez a hely varázslatos

– mondta a 65 éves Madonna a tömegnek az óceánra, a hegyekre és a város fölé magasodó Megváltó Krisztus-szoborra mutatva.

Rio napokig készült a koncertre

Becslések szerint 1,6 millió ember vett részt a show-n. Madonna hivatalos honlapja a négy évtizedes karrierje eddigi legnagyobb show-jaként emlegette a koncertet, amely a Live Nation (szervezőcég) szerint a világ legnagyobb önálló koncertje volt. A rajongók az impozáns, tengerparti Copacabana Palace szálloda előtt tolongtak, ahol Madonna megszállt, abban a reményben, hogy megpillanthatják a popsztárt. A szálloda előtt felállított színpad előtt már a soundcheck (beállás) alatt a homokban táncoltak.

Gazdasági hatások

A városháza áprilisban készített egy jelentést, amelyben úgy becsülték, hogy a koncert 293 millió realt (57 millió dollárt) vonzott be a helyi gazdaságba. A riói szállodaszövetség szerint a Copacabana szállodai kihasználtsága várhatóan 98 százalékos lesz. A rajongók egész Brazíliából, sőt Argentínából és Franciaországból is kerestek Airbnb-lakásokat a hétvégére.

A riói nemzetközi repülőtér május 1–6. között 170 plusz járatot prognosztizált, 27 célállomásról. A riói állam biztonsági tervében 3200 katonai és 1500 civil rendőr készenléti jelenléte szerepelt. A koncertet megelőzően a brazil haditengerészet ellenőrizte azokat a hajókat, amelyek a tengerparton akarták követni a koncertet.

A koncertre a Guardian beszámolója alapján 3,1 millió fontot, azaz körülbelül 1,3 milliárd forintott költött Rio de Janeiro állam és a városi önkormányzat, a fennmaradó összeget szponzorok adták a koncerthez. A koncert a helyi hatóságok becslése alapján 20 milliárd forintnál is nagyobb bevételt hozott Riónak.

Madonnáéhoz hasonló, milliósnál nagyobb tömeg Rióban korábban Rod Stewart és a Rolling Stones fellépésénél volt. A kétórás koncerten Madonna karrierje legnagyobb slágereit adta elő olyan helyi sztárokkal kiegészülve, mint Anitta vagy Pabllo Vittar.