Új korszak kezdődik a Magyar Postánál

A Magyar Posta a napokban ismertette legfrissebb terveit és a tavalyi évet lezáró adatait, amelyek alapján új korszak kezdődik a vállalat életében, amit mindenki érezni fog. A vállalat szakemberei részletesen ismertették a terveik mögött meghúzódó adatokat, amelyek szerint a Posta mint közszolgáltató, minden körülmények között köteles eljuttatni a küldeményeket az ország minden pontjára, és biztosítania kell a levélküldést mindenki számára elérhető módon és áron. A levélkézbesítésen keletkező veszteséget más szolgáltatások, mint a csomaglogisztika és a pénzforgalom nyújtásával kell pótolnia a társaságnak.

A Magyar Postának országos hálózata van, amelyet mintegy 21 ezer dolgozó működtet. A vállalat 2200 postája közül 561 postapartner, és 550 csomagautomata áll rendelkezésre 0-24 órában. A magyar állam döntése értelmében a hazai webshopoknak a Magyar Postát is fel kell tüntetniük, mint választható szállítási opciót.

A Posta szolgáltatásai között szerepel az iCsekk applikáció, amelynek már 850 ezer felhasználója van, és 2023-ban több mint 14 millió csekket fizettek be rajta keresztül. A társaság elindította az új típusú postapartneri programját is, amelyben önkormányzatok és vállalkozások üzemeltethetik a szolgáltatást, és jelenleg már több mint 560 postapartnernél intézhetők postai ügyek.

A Magyar Posta 2023-as éves árbevétele 246 milliárd forint, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat 445 millió darab levelet, több mint 29 millió darab csomagot kézbesített, és 138,6 millió darab csekk befizetését tette lehetővé.

A digitalizáció elterjedésével a szolgáltatások éjjel-nappal hozzáférhetővé váltak, és a Posta első 0-24 órás ügyfélterét Nyíregyházán nyitotta meg. A postások továbbra is jelentős megbecsülést élveznek, és a vállalat kínál megoldást a digitális érettség minden fokán lévő ügyfélkör számára.

A vállalat 17 csomagfeldolgozó üzemet modernizált, és további 12 helyszínen tervez 0-24-es ügyfélteret nyitni. A csomagautomata hálózatát 700-ra bővíti, és a közeljövőben 1000-re nő majd ezek száma. A Szerencsejáték Zrt.-vel kötött stratégiai együttműködés alapján 20 Posta Lottózó kialakítását is tervezik 2025 év végéig.

A Posta életében az elmúlt években jelentős változások történtek, amelyek a szolgáltatások és infrastruktúra fejlesztését célozták. A hálózat optimalizálása és a digitális megoldások térnyerése mellett a személyes kiszolgálás továbbra is fontos marad.

A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmával kapcsolatosan a társaságot érő vádaktól, és hangsúlyozza, hogy a megrendelt csomagok tartalmáról nincs információja. A vállalat azt javasolja a fogyasztóknak, hogy csak megbízható webáruházból rendeljenek, és olyan csomagért, amit nem rendeltek meg, ne fizessenek.