Magyar Péter népszerűségének határai és a támadások hatékonysága

A politikai pártok közötti népszerűségi versenyben a kutatóintézetek által végzett mérések gyakran rejtve maradnak a nyilvánosság elől. A HVG következő szalonjában, május 2-án Hann Endre és Krekó Péter elemzi a politikai kommunikáció rejtelmeit és a negatív kampányok hatásait.

A pártok gyakran csak saját népszerűségüket hangsúlyozzák, és a kutatások eredményeit többnyire csak a megrendelők látják. A HVG szalonján Hann Endre és Krekó Péter fogják kibontani, hogy mi állhat a titkolózás mögött. Magyar Péter ellen indított támadások sorát a Megafon és a kormánysajtó vádjai jelzik, amelyek között személyeskedő és lejárató jelzők is megjelennek. Ezek a vádak azonban úgy tűnik, nem befolyásolják Magyar Pétert, aki sejteti, hogy a Fidesz belső mérései vészhelyzetet jelezhetnek a kormánypárt számára.

A politikai kommunikáció és a lejárató kampányok hatékonysága komoly kérdéseket vet fel. Hann Endre és Krekó Péter, akik maguk is célpontjai voltak hasonló kampányoknak, a Medián kutatóintézet segítségével a magyar közhangulatot is rendszeresen monitorozzák. A Medián a legutóbbi két választáson a legpontosabb becsléseket adta, ami hozzáértésüket bizonyítja.

A HVG Címlapsztori című élő műsorának következő eseményén, az E10 kulturális tér nagytermében, május 2-án 18 órától Hann Endre és Krekó Péter a lejárató kampányokra és az elmúlt évtizedek legizgalmasabb EP-választására helyezik a hangsúlyt. Az esemény ígéretes beszélgetéseket és érdekes elemzéseket tartogat a politikai kommunikáció és a támadások hatékonyságának témakörében.