A 80 az új 40: a tavalyi év legidősebb wigo sofőrje már jócskán elhagyta a nyolcadik X-et

A wigo carsharing szolgáltatás felhasználói 2019-es indulása óta 23 millió kilométert tettek meg, és a szolgáltatás népszerűsége töretlen, a felhasználók száma meghaladja a 115 ezret. A legidősebb wigo sofőr 82 éves volt 2023-ban, ami azt mutatja, hogy az autómegosztó szolgáltatás minden korosztály számára vonzó lehet.

Az elmúlt 12 hónapban a wigo felhasználói közel 11-szer annyi távolságot vezettek le, mint az indulási évben, összesen több mint 6 millió kilométert. A tavaly októberi márkaváltás után a többnapos vezetések volumene több mint 10 százalékkal nőtt, ami Koralewsky Márk, a wigo carsharing vezérigazgatója szerint azt jelzi, hogy a felhasználók gyorsan megkedvelték az új márkát és a hosszabb utazásokhoz is előszeretettel választják a wigo-t.

A hosszabb utakra a Peugeot 3008 és a Mercedes A-osztály a legnépszerűbb, míg a rövidebb távokra az elektromos Peugeot e208-at részesítik előnyben a felhasználók. A 2023-as év rekorder túrája 966 kilométer volt, és a legaktívabb felhasználó 747 alkalommal használta a szolgáltatást egy év alatt.

Az ügyfélszám növekedése is jelentős, 30 ezer új felhasználó csatlakozott az elmúlt évben, így a regisztráltak száma 115 ezerre emelkedett. A 35-49 éves korosztályban 20 százalékos növekedést tapasztaltak.

A wigo több újítást is bevezetett, például a díjcsomagok automatikus kiválasztását, ami a legkedvezőbbet ajánlja az ügyfélnek az utazás végén. Az extra tagság bevezetésével a felhasználók 25 százalék kedvezményt kapnak a perces, órás és napos csomagokra, valamint az extra kilométerekre is. A szolgáltatás még rugalmasabbá vált, hiszen már nem csak a napos csomagokhoz lehet előre autót rendelni, hanem bármilyen hosszú útra is, a szolgáltatási zónán belül "házhoz szállítva". A fővárosban egyre több dedikált parkolóhelyet jelölnek ki a wigo autóinak, például a Camponában és a Pólus Centernél is.

A wigo által végzett felmérés szerint a szolgáltatást leginkább esti szabadidős programokra, személyes ügyintézéshez, bevásárláshoz vagy más közlekedési eszközök eléréséhez használják a felhasználók. A 25-34 éves korosztályban a legnépszerűbb az autómegosztás, de a 35-49 évesek körében is jelentős a használat.