Ázsiai siker: Magyar ízek a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon

Hat magyar kiállító képviseli hazánkat Ázsia egyik legrangosabb nemzetközi eseményén, a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon, ahol a magyar ételek és italok különlegességnek számítanak.

A magyar standokon szuvidált galambhús, mangalicatermékek, kekszek és magyar borok kínálatával várják az érdeklődőket. Az Agrármarketing Centrum is jelen van, amely már rendszeresen részt vesz az eseményen. Az ázsiai piac számára ezek az ételek és italok igazi csemegének számítanak, hiszen Szingapúrban szinte nincs mezőgazdaság, és az élelmiszerek 90 százalékát importálják.

Magyarország korábban megállapodásokat kötött Szingapúrral és Japánnal a galambhús-exportra vonatkozóan, ami alapján jelentős mennyiségű galambhús kerülhet exportra. Az Agrárminisztérium szerint növekszik az igény a magyar prémium galambtermékekre Ázsiában, ahol a galamb és a fácán húskülönlegességnek számít.

A magyarok étkezési kultúrájában azonban ezek az ételek nem terjedtek el. A második világháború után a szovjet ideológia és a gazdasági-társadalmi változások miatt a magyarok étkezési szokásai jelentősen átalakultak. Az „urizálás” került, és a minőségi alapanyagok hosszú ideig hiányoztak a magyar agráriumból.