A spanyol kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy elutasítsa a Talgo vonatgyárra vonatkozó magyar felvásárlási ajánlatot – erről beszélt Óscar Puente spanyol közlekedési miniszter egy gazdasági kongresszuson a hvg.hu tudósítása szerint.
Az Activos nevezetű spanyol lap szerint a magyar konzorcium 55 százalékban Tombor András vasúti befektető cégére, a Magyar Vagonra és 45 százalékban az állami Corvinus alapra támaszkodik. A lap szerint órák kérdése volt a magyar konzorcium vételi ajánlata a Talgóra, miután Tombor Andrásnak sikerült támogatást szereznie a spanyol cég hitelező bankjaitól. Erre azért volt szükség, mert az összesen mintegy 300 millió eurós hitelcsomagot folyósító, több mint húsz bank bármelyike lehívhatná a tartozás összegét a Talgótól, ha úgy érzékeli, hogy az új tulajdonos nem rendelkezik kellően stabil anyagi háttérrel.
Régebben Szijjártó Péter külügyminiszter személyesen is lobbizott spanyol kollégájánál az egykor Szalay-Bobrovniczky Kristóf tulajdonában álló Magyar Vagon és a Ganz konzorciumának terjeszkedése érdekében. Az ajánlattevő Ganz-MaVag korábban részben orosz tulajdonban volt, majd Szalay-Bobrovniczky miniszterré válását követően egy Hernádi Zsolthoz, a MOL elnökéhez köthető alapkezelőhöz került.
Fotó: Wikipedia