A spanyol kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy elutasítsa a Talgo vonatgyárra vonatkozó magyar felvásárlási ajánlatot – erről beszélt Óscar Puente spanyol közlekedési miniszter egy gazdasági kongresszuson a hvg.hu tudósítása szerint.

A spanyolok attól tartanak, hogy az ajánlat mögött orosz befektetők, vagy maga a magyar állam áll.

Az Activos nevezetű spanyol lap szerint a magyar konzorcium 55 százalékban Tombor András vasúti befektető cégére, a Magyar Vagonra és 45 százalékban az állami Corvinus alapra támaszkodik. A lap szerint órák kérdése volt a magyar konzorcium vételi ajánlata a Talgóra, miután Tombor Andrásnak sikerült támogatást szereznie a spanyol cég hitelező bankjaitól. Erre azért volt szükség, mert az összesen mintegy 300 millió eurós hitelcsomagot folyósító, több mint húsz bank bármelyike lehívhatná a tartozás összegét a Talgótól, ha úgy érzékeli, hogy az új tulajdonos nem rendelkezik kellően stabil anyagi háttérrel.

A pénzügyi megállapodás mellett viszont a spanyol kormánynak is zöld jelzést kell adnia, de Puente nyilatkozata azt vetíti előre, hogy erre nem fog sor kerülni.

Régebben Szijjártó Péter külügyminiszter személyesen is lobbizott spanyol kollégájánál az egykor Szalay-Bobrovniczky Kristóf tulajdonában álló Magyar Vagon és a Ganz konzorciumának terjeszkedése érdekében. Az ajánlattevő Ganz-MaVag korábban részben orosz tulajdonban volt, majd Szalay-Bobrovniczky miniszterré válását követően egy Hernádi Zsolthoz, a MOL elnökéhez köthető alapkezelőhöz került.


Fotó: Wikipedia