Jön az előfizetéses pláza? - Ebben látja a jövőt a piac

Öldöklő verseny folyik a piacon a hatalmas kínálat közepette az ügyfelek megnyeréséért és megtartásáért, ami a plázák esetében is érvényes. A digitális világ átalakulásával felmerül a kérdés, hogy a nagyobb kereskedelmi központok hogyan maradhatnak talpon.

A piaci szereplők egyre gyakrabban vezetnek be saját plázaalkalmazásokat és egyéb digitális megoldásokat, amelyekben a vásárlói élmény kap nagyobb hangsúlyt. Különösen Budapesten és környékén, ahol számos piaci szereplő van jelen, és az üzletek kínálata alig tér el egymástól, ezeknek az alkalmazásoknak a bevezetése szinte elengedhetetlen.

A plázaalkalmazások elsősorban olyan vásárlást segítő funkciókat kínálnak, mint az okos parkolás, 3D térkép, navigáció, prepaid ajándékkártya vagy vásárlói kártya, valamint integrált mozis felület.

Az Egyesült Államokban már létezik az úgynevezett „előfizetéses pláza” modell, ahol például a Mall of America applikációjában az alap csomagon felül egy pro csomag is elérhető, amely további kedvezményeket kínál a felhasználóknak.

Ez a modell szorosan összefügg az adatgyűjtéssel és elemzéssel, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók még több, illetve még inkább személyre szabott ajánlatokat és kiváltságokat kapjanak.