Mindkét gyárban arra hivatkoznak, hogy csökkent a megrendelések mennyisége - olvasható a Telex oldalán arról, miért döntöttek a létszámleépítés mellett.

A Continental nemzetközi céghálózatának hazánkban hat gyára, egy gumiabroncs-kereskedelmi központja és egy fejlesztési központja is van, ezek együtt több mint nyolcezer embernek adnak munkát. A makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. európai autóipari cégeknek készít alkatrészeket, például a kocsik fűtési-hűtési rendszeréhez való csöveket.

A gyárban az elmúlt években nagy volt a fluktuáció, az autóipar átalakulása mellett a koronavírus-járvány miatti keresletingadozások miatt is gyakoriak voltak az elbocsátások. 2021-ben vissza is fizettek az államnak 1,7 milliárd forint támogatást, amit korábban a létszám bővítésére kaptak.

Hódmezővásárhelyen a német tulajdonú Villeroy & Boch Magyarország Kft. állapodott meg az üzemi tanáccsal és a szakszervezetekkel ötven saját, magyar dolgozója elbocsátásáról. 45-en csoportos létszámleépítés keretében felmondással távoznak, 3 főnek lejár a határozott idejű szerződése, 2 fő pedig közös megegyezéssel távozik. Korábban fölmondtak a 86 külföldi munkásnak is, akik Indonéziából jöttek dolgozni Hódmezővásárhelyre.

Szeptember közepén összesen 750 dolgozójuk volt, akkor még arról beszélt a cég egyik vezetője a Telexnek, hogy milyen nehéz volt elég munkást találni, ezért kezdtek három éve külföldieket alkalmazni.

Hosszabb távon várhatóan nem maradnak sokan munka nélkül egyik városban sem. A 27 ezer lakosú Makón a tervek szerint az első körben 120 főnek ad munkát a leendő csomagolóanyag-gyártással foglalkozó üzem, és később akár 300 főt is foglalkoztat majd az új kínai vállalat, amelynek már folyik az építése, a 30 milliárd forintos beruházás alapkövét letették.

A 44 ezer lakosú Hódmezővásárhelyen az ipari parkban már kijelöltek egy területet annak a japán élelmiszergyártó cégnek, amely üzemet építene a városban. Még nem biztos, de Hódmezővásárhelyen remélik, hogy valóban hozzájuk települ a vállalat, amely jó esetben 2028-tól 300 főt foglalkoztat majd, később pedig akár 500-600 embert is felvehet. Közben egy másik cég, Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb bútor- és építőipari lemezgyártója, a szombathelyi Falco Zrt. is érdeklődött, szintén telket venne egy vásárhelyi beruházáshoz.

Fotó: continental.com