Telefonos csalás Keszthelyen: 19 millió forintot vesztett egy nő

Strandolás közben kapott hívást egy keszthelyi nő, aki hét órás telefonbeszélgetés során közel 19 millió forintjától vált meg telefonos csalók által. A Zala Vármegyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a csalók banki ügyintézőnek adták ki magukat, és adathalászatot, valamint függőben lévő utalásokat említettek a nő bankszámláján.

A Keszthelyi Rendőrkapitányságon tett bejelentés szerint a csalók arra kérték az áldozatot, hogy töltse le az AnyDesk alkalmazást, és olvassa vissza az SMS-ben kapott azonosítószámokat, állítólag a tranzakciók megakadályozása érdekében. Többször megszakított hívásokkal összesen hét órán keresztül volt vonalban az elkövető, miközben az utasításoknak eleget tevő nőtől közel 19 millió forintot csaltak ki.

A csalás módszere

A rendőrség felhívja a figyelmet, hogy az internetes átverések során a csalók gyakran banki ügyintézőként mutatkoznak be, és "biztonsági okokra" hivatkozva kérnek személyes és banki adatokat, mint például a bankkártya számát, lejárati idejét és a CVC-kódot. Ezek birtokában jogosulatlanul utalásokat hajtanak végre az áldozatok számláiról.

A támadók gyakran kérnek egy távoli hozzáférésű program, például az AnyDesk vagy a TeamViewer telepítését is, amivel könnyedén hozzáférhetnek az áldozatok eszközeihez és pénzükhöz. A rendőrség közleménye szerint, bár folyamatosan hívják fel a figyelmet a veszélyekre, az utóbbi időben több hasonló eset is történt.

Mit tegyenek, hogy ne váljanak hasonló csalások áldozatává?

  • Legyenek óvatosak az ismeretlen telefonálókkal!
  • Ne telepítsenek a telefonjaikra, számítógépükre olyan alkalmazásokat, amiket nem ismernek!
  • Ne kattintsanak szöveges üzenetekben érkezett hivatkozásokra!
  • Soha ne válaszoljanak olyan SMS-re, amely a PIN-kódjukat, az online banki jelszavukat vagy bármilyen más, biztonsági azonosító adataikat kéri!
  • Ha idegenek a banki adataikat, kódjaikat kérik, vagy a számlájukkal kapcsolatos pénzforgalomról érdeklődnek, bontsák a vonalat, hívják fel bankjuk ügyfélszégét az információs vonalon, és kérdezzék meg, valóban van-e elintéznivalójuk, függőben lévő tranzakciójuk!

Korábban a Nemzeti Kibervédelmi Intézet is tett közzé videókat, amelyekkel bemutatják, hogy működnek az ilyen csalások. Ezeket nézzék meg, mutassák meg idős hozzátartozóiknak is, hogy a csalóknak esélyük se legyen arra, hogy átverjék önöket!