Súlyos gondok a megmentett dunaújvárosi vasműnél

A Vasas szakszervezete szerint nem javul a helyzet a volt Dunaferrnél, mely jelenleg Liberty Dunaújváros néven működik, és a bérek kifizetése is csúszik. A szakszervezet a Facebookon keresztül osztott meg információkat, miszerint az ügy már nemzetközi szinten is terítékre került, és több magas rangú politikusnak is elküldték a problémáról szóló tájékoztató levelet.

A szakszervezet bejegyzése szerint a kialakult helyzet kapcsán Orbán Viktor Miniszterelnököt, Nagy Márton Nemzetgazdasági Minisztert, Dr. Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkárt, Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkárt, valamint Bánki Erik Gazdasági Bizottság elnökét is tájékoztatták. Emellett személyes találkozót is kezdeményeztek az érintettekkel, amelyre Czomba Sándor államtitkár július 18-án, 13 órakor fogadja majd a szakszervezet képviselőit.

A Vasas Szakszervezeti Szövetség Facebook-oldalán kiemelte, hogy „a helyi szervezetünkkel közösen minden követ megmozgatunk, hogy a helyzet javuljon.” A bérek késedelmes kifizetése mellett a szakszervezet hangsúlyozza, hogy a helyzet egyáltalán nem javul, és ezt a tényt ismételten kommunikálják a felelős politikusok felé.

Az egykori Dunai Vasmű, majd Dunaferr néven futó gyár tulajdonosa, a Liberty Steel június 10-én, a választások után egy nappal jelentette be, hogy fokozatosan leállítja a két utolsó kokszolókemencét. Szakértők szerint egy ilyen folyamat gyakorlatilag visszafordíthatatlan, vagyis a döntéssel Magyarországon sok évtized után megszűnik az acélgyártás. Ez azért fájó, mert annak idején pont azért hozták létre Dunaújvárost, hogy az ott felépülő acélgyárban dolgozóknak legyen hol lakniuk.

A Dunaferrt nemrég vásárolta meg az indiai Liberty Steel, ami akkor hangzatos ígéreteket tett az acélmű jövőjéről. Azóta viszont úgy tűnik, hogy a Liberty csak azért vette meg a céget, hogy eladhassa az acélmű szén-dioxid kvótáit, és egyáltalán nem tervez hosszú távon magyarországi acélgyártással foglalkozni.