A magyar sportközvetítések nézettségi hullámvasútja

A sportközvetítések nézettsége jelentős ingadozást mutat, de kiemelt események, mint a labdarúgó-Európa-bajnokság vagy az olimpia, tömegeket vonzanak a képernyők elé. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2023-as jelentése szerint a televíziós élő közvetítések kiemelkednek a digitális platformok kínálata közül, különösen a nagy nemzetközi sportesemények és a magyar labdarúgó-válogatott mérkőzései idején.

A sportfogyasztás terén az érzelmek megmozgatása mellett a társadalmi és gazdasági hatás is jelentős. Az NMHH jelentése alapján a televíziós élő közvetítések továbbra is népszerűek, különösen a kiemelt események, mint a 2022-es labdarúgó világbajnokság vagy a 2023-as atlétikai világbajnokság idején. A magyar labdarúgó-válogatott mérkőzései, valamint más csapatsportok és vizessportok is magas nézettséget generálnak.

Az internetes tájékozódás egyre változatosabbá válik, és a sporttal kapcsolatos tartalmak is bővülnek. Az élő közvetítések, videómegosztók, podcastek és a közösségi média egyre fontosabb szerepet töltenek be a sportrajongók körében, akik számára az aktualitás és a gyors reakciók különösen fontosak.

Televízió nézési szokások

A sportműsorok 2022-ben a televíziós fogyasztás 5 százalékát tették ki, de a nézettség jelentősen ingadozik a nagyszabású sportesemények függvényében. A legnézettebb műsor a katari labdarúgó-világbajnokság döntője volt, több mint 1,2 millió nézővel. A magyar válogatott mérkőzései is kiemelkedő nézettséget értek el, például a Montenegró elleni Eb-selejtezőt 1,4 millióan követték.

A 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság magyar érintettségű mérkőzései még ennél is magasabb nézettséget hoztak. A Svájc elleni összecsapást több mint 1,2 millióan, a Németország ellenit 1,38 millióan, míg a Skótok ellenit 1,748 millióan nézték. Az online közvetítések is kiemelkedő nézőszámokat produkáltak, például az m4sport.hu oldalon a Skótok elleni mérkőzést 221 ezer látogató követte.

Internetes tájékozódás

Az internetes tájékozódás terén a sporttémájú tartalmak a legnagyobb arányt képviselik, a sport és egészség tematikájú tartalomszolgáltatók együttesen a piac 7,7 százalékát teszik ki. A sporthírek a legtöbbször kattintott rovatok közé tartoznak, és az online platformokon is jellemző a televíziós adatokhoz hasonló ingadozás a nézettségben. A podcastok is népszerűek, különösen az elemzések és összefüggések megvilágítása miatt.

A sportközvetítések esetében a televíziós közvetítés továbbra is az elsődleges tájékozódási forma marad, de az online videók és összefoglalók kiegészítő szerepet töltenek be, kielégítve azok igényeit, akik a rugalmasságot részesítik előnyben.