Lemondott a Wizz Air elnöke

Lemondott pozíciójából Robert Carey, a Wizz Air elnöke, hogy „más érdekeltségeivel foglalkozhasson”. A légitársaság bejelentését követően kis mértékben visszaesett a Wizz Air részvényeinek értéke.

Robert Carey, a Wizz Air Holdings Plc elnöke 2021 júniusában csatlakozott a légitársasághoz, és három évig töltötte be a pozíciót. Korábban a Delta Air Lines Inc., az EasyJet Plc-nél és az America West Airlinesnál dolgozott. A közlemény szerint azért távozik a pozíciójából, hogy „más érdekeltségeivel foglalkozhasson”.

Feladatait ideiglenesen Váradi József vezérigazgató veszi át, aki a következő három hónapban látja majd el a kereskedelmi vezetői feladatokat is. Michael Delehant, aki eddig a működésért felelős vezérigazgatói pozíciót töltötte be, vezető kereskedelmi és működési igazgató lesz ezután. Diarmuid O'Conghaile, a Wizz Air Malta ügyvezető igazgatója veszi át a COO posztját, míg Mauro Peneda, az üzemeltetési ellenőrzés vezetője váltja O'Conghaile-t a Wizz Air Maltánál.

A légitársaság bejelentése után egy százalékkal csökkent a Wizz Air részvényeinek értéke, és az idei évben összesen 7,5 százalékkal csökkent. A vezetőváltások pont akkor történnek a társaságnál, amikor a légitársaságok az év legforgalmasabb időszakára készülnek, és az európai légiforgalmi irányítási problémák már eddig is jelentős késésekkel és járatkimaradásokkal küzdő légitársaságok, mint a Wizz Air, a Ryanair Holdings Plc, a Eurowings és a SunExpress számára fennakadásokat okoztak.

Az elmúlt időszakban szinte naponta érkeztek beszámolók a reptéri kellemetlenségekről, amelyek hatalmas késésekről, kifejezetten rossz információátadásról és az étel-, ital-, valamint a szállásadás nehézségeiről szóltak. A Wizz Air, amely nem az egyetlen érintett légitársaság, korábban az időjárási viszontagságokkal indokolta a kialakult helyzeteket. A kormányhivatal hatósági ellenőrzést is indított az említett légitársaságokkal szemben. Neil Glynn, az Air Control Tower kutatócég ügyvezető igazgatója egy befektetőknek írt jegyzetében kifejtette, hogy Carey távozása segítheti a Wizzt, hogy képes legyen visszanyerni a járvány előtti árréseit az idő múlásával, ugyanakkor megjegyezte, hogy „a Wizz Air számára nem ismeretlen a felső vezetői szintű fluktuáció, Váradi vezérigazgató folyamatos jelenléte mellett például az IPO óta több pénzügyi vezérigazgató is betöltötte már ezt a szerepet 2015 óta”. A magyar alapítású cég szicíliai járatának utasai például hétfő óta várták, hogy hazahozzák őket.

A vezető távozása hangsúlyosan veti fel azt a kérdést, hogy a Wizz idővel visszanyeri-e a járvány előtti árrést. A 19 órás késéssel Törökországba induló SunExpress, a 20 órán át Barcelonában várakozó Ryanair-utasok és a 24 órányi nem tervezett milánói tartózkodással megalázott Wizz Air-jegy-vásárlók története csak a jéghegy csúcsát jelentik, melyekről a közvélemény az elmúlt hetekben hangos volt.