A Mohu visszaváltós alkalmazása: kezdeti nehézségek után már jól működik

Az App Store-ban negatív kommentek ellenére a július 1-re indított kötelező visszaváltási rendszerhez fejlesztett REpont app a kezdeti nehézségek után már megfelelően működik.

Az alkalmazás kezdeti értékelése alacsony volt, sokan panaszkodtak a működési problémákra és a pénzük hiányára a számlájukon. Az App Store-ban olvashatóak voltak olyan kommentek, amelyek az alkalmazás használhatatlanságát emlegették, és a regisztráció nehézségeit kifogásolták.

A HVG egyik olvasójának jelzése nyomán a lap utánajárt, hogy valóban indokoltak-e a negatív visszajelzések. A július 2-án végzett tesztelés során kiderült, hogy az alkalmazás a kezdeti problémák ellenére már jól működik. A regisztráció zökkenőmentesen ment végbe, a térképes kereső megbízhatóan működött, és az egyedi QR-kód beolvasása is sikeres volt, bár ehhez a bolti munkatárs segítségére volt szükség. A visszaváltási díj másodperceken belül megjelent a szerző számláján.

A Mohu sajtóosztálya szerint a fejlesztők folyamatosan figyelik a felhasználói visszajelzéseket és a hibák nagy részét már sikerült kijavítani. Az alkalmazást eddig több mint 150 ezren töltötték le, és a visszaváltások 10-15 százalékánál kérték a bankszámlára utalást. Jelenleg körülbelül 3000 visszaváltási automata működik az országban, és a cég tervei szerint ezek száma tovább fog növekedni.

A hulladéktörvény értelmében július 1-je után már csak visszaváltásra alkalmas csomagolású italok kerülhetnek forgalomba, 0,1 és 3 liter közötti kiszerelésben. A vásárlóknak érdemes figyelniük a REpont jelzést a palackokon és dobozokon, mivel előfordulhat, hogy egy darabig kétféle csomagolás lesz elérhető kétféle áron.