A Netflix megszünteti a legolcsóbb csomagját

A Netflix fontos változásokat vezet be, amelyek érintik a legolcsóbb előfizetési csomagot használó felhasználókat: vagy váltaniuk kell a reklámokat tartalmazó verzióra, vagy többet kell fizetniük a reklámmentes szolgáltatásért.

A streaming óriás néhány piacon már bevezette az új, reklámokkal támogatott, kedvezőbb árú csomagját, amely egyelőre Magyarországon nem érhető el, de várhatóan idő kérdése, hogy itt is megjelenjen. A Netflix jelenleg három különböző árú csomagot kínál, amelyek az Egyesült Államokban 12, 15,5 és 23 dollárba, míg Magyarországon 2500, 3500 és 4500 forintba kerülnek, mindegyik különböző képminőséget és egyéb szolgáltatásokat nyújt.

A The Verge beszámolói szerint a Netflix tervei között szerepel a legolcsóbb, 12 dolláros csomag megszüntetése, és a felhasználók átirányítása a reklámokkal ellátott változatra. Egyes felhasználók a Redditen arról számoltak be, hogy a 12 dolláros alapcsomagot használva egy másik csomag választása elé néznek, és egyes esetekben július 13-ig használhatják még a jelenlegi csomagjukat.

A változások elsősorban a kanadai és a brit piacokat érintik, ahol a cég már korábban jelezte, hogy eltávolítja a legolcsóbb előfizetési lehetőséget. Magyarországon egyelőre nem ismert, mikor jelenik meg a reklámokkal teli új csomag, de valószínűleg a hazai alapcsomag is hasonló sorsra jut. Az érintett előfizetés egy eszközre elérhető, HD minőségű lejátszást biztosít a felhasználóknak, az Egyesült Államokban havi 11,99 dollárért (Magyarországon 2490 forintért). Aki a kivezetést követően is szeretne Netflix hozzáféréssel rendelkezni, annak ezentúl a full HD-s 15,99 dolláros (3490 forintos), vagy az UHD-s 22,99 dolláros (4490 forintos) opciót kell választania.

A Netflix eddig zömével Kanadában és az Egyesült Királyságban értesítette a felhasználóit a változásokról, azonban év elején tett bejelentései alapján várhatóan mindenhol kivezetésre kerül majd a legolcsóbb reklámmentes csomag. A múlt hét folyamán jelentek meg hírek a Netflix hosszabb távú terveiről, amelyek szerint a jövőben ingyenes, reklámokkal ellátott előfizetési opciót szeretne bevezetni több ázsiai és európai országban - köztük akár Magyarországon is. A lépést az indokolja, hogy a streaming szolgáltatások piacán egyre növekszik a verseny, ami miatt a Netflix több konkurens vállalathoz képest lemaradásban van a reklámbevételek terén.