Az Instagram algoritmusa új köntösben: előtérbe kerülnek az eredeti tartalmak

Az Instagram algoritmusának frissítése révén a kisebb követőbázissal rendelkező, de eredeti tartalmakat létrehozó felhasználók nagyobb figyelmet kapnak a közösségi platformon.

Az Instagram, mely a Meta tulajdonában áll, változtatásokat hajt végre a rangsorolási rendszerében, hogy jobban kiemelje a kisebb, eredeti tartalmakat létrehozó alkotókat. Eddig a nagyobb követőszámmal bíró felhasználók és az újraposztolt tartalmak domináltak a felületen. A következő hónapokban bevezetendő újításokkal a cég célja, hogy minden alkotónak egyenlő esélyt biztosítson az elérés terén.

A TechCrunch információi szerint az Instagram vezetője, Adam Mosseri gyakran szembesült a felhasználók panaszaival, melyek az algoritmus által okozott negatív hatásokra vonatkoztak.

Az új rangsorolási változásokkal a kisebb alkotók nagyobb terjesztést kapnak, az ajánlásokban az újraposztok helyett az eredeti tartalmakat részesítik előnyben, címkékkel látják el az újraposztolt tartalmakat, és kizárják a tartalom-összesítőket az ajánlásokból.

A Meta azzal a szándékkal frissíti az Instagramot, hogy demokratikusabbá tegye a felületet, ahol minden tartalomgyártó egyenlő eséllyel indulhat. Az új ajánlási rendszerrel a megfelelő tartalmakat egy olyan közönségnek mutatják be, amely valószínűleg érdeklődik irántuk.

Amennyiben azonos tartalmakat találnak az Instagramon, az algoritmus csak az eredeti verziót fogja ajánlani, így az eredeti tartalmak előnyt élveznek az újraposztoltakhoz képest. Az Instagram azonban nem cseréli le azokat a tartalmakat, amelyeket mémekké vagy paródiává alakítottak át, és ez a változás csak az ajánlásokban, például az explore oldalon, a Reels és a feed ajánlásaiban érvényesül.

Az eredeti tartalomgyártók előnyben

Az újraposztolt tartalmak címkézésével az eredeti alkotók felé irányítják a felhasználókat. A címkék az újraposztoló fiók követői számára lesznek láthatók, és jelenleg az eredeti alkotó vagy az újraposztoló dönthet a címke eltávolításáról. A jövőben azonban előfordulhat, hogy az Instagram nem engedi majd a címkék eltávolítását.

A mémfiókok és mások tartalmának újraposztolásával foglalkozó oldalak számára is változások jönnek. Az elkövetkező hónapokban az ilyen típusú fiókok, amelyek ismételten nem saját, vagy nem feljavított tartalmakat posztolnak, nem jelennek meg az ajánlásokban.