Magyarországon debütált a legerősebb Mercedes E-osztály: az AMG E53

A Mercedes legújabb csúcsmodellje, az AMG E53 Hybrid 4Matic+ már Magyarországon is elérhető, mely egy 6 hengeres erőforrással büszkélkedhet, és akár 100 kilométert is képes elektromosan megtenni.

A Mercedes-Benz nemrégiben mutatta be a teljesen megújult E-osztályt, amelynek korábban a 381+23 lóerős E450 4Matic volt a csúcsmodellje, most azonban egy még erősebb változat érkezett Magyarországra. Az új Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+ már megvásárolható, és a szedán változat 44,3 millió forintos, míg a kombi 45,2 millió forintos kezdőáron kapható.

Az AMG E53 Hybrid 4Matic+ szívét egy 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotor alkotja, amely 449 lóerős teljesítményt és 560 Nm nyomatékot produkál, ezt egészíti ki az elektromos motor 163 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal. Az összesített teljesítmény így 585 lóerő és 750 Nm, de az AMG Dynamic Plus csomag megrendelése és a Race Start mód aktiválása esetén ez ideiglenesen akár 612 lóerőre is növelhető.

A hibrid rendszerrel felszerelt E53-as modell így az előző generációs V8-as E63-as teljesítményével vetekszik, azonban a PHEV rendszer tömegnövelő hatásáról egyelőre nincsenek információink.

Az autó akkumulátorának bruttó kapacitása 28,6 kWh, nettóban pedig 21,22 kWh, amely ideális körülmények között akár 101 kilométeres elektromos hatótávot is lehetővé tesz. Az AMG E53 3,8-4,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, és a végsebessége 250-280 km/h között mozog. Elektromos üzemmódban a maximális sebesség 140 km/h.

Az akkumulátor AC töltése 11 kW, DC töltése pedig maximum 60 kW teljesítményű lehet, és a rekuperációs módban a töltési teljesítmény elérheti a 120 kW-ot is. Egy megfelelő gyorstöltővel a teljes töltési folyamat akár 20 perc alatt is befejezhető.

A Mercedes-AMG E63-as modellje is várhatóan 6 hengeres plugin hibridként fog debütálni, mivel a V8-as motorok kikerülnek az E-osztály kínálatából. Az előző generációs E63 S 4 literes biturbó V8-as motorja 612 lóerőt és 850 Nm nyomatékot biztosított, 3,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulással.

Az AMG C63 kistestvér már egy ideje 4 hengeres PHEV technológiára épül, és az AMG S63-ban található V8-as motor, mely plugin hibrid technikával kiegészítve, 802 lóerőt és 1430 Nm nyomatékot képes produkálni.