Az Aldi dupla kasszái komoly kihívást jelentenek a dolgozóknak

Németországban az Aldi diszkontlánc bevezette az úgynevezett dupla kasszákat, amelyek célja a vásárlási folyamat felgyorsítása, de a dolgozók egészségügyi problémákról számoltak be.

Az Aldi Süd néhány hónapja vezette be a dupla kasszákat, amelyek két áruaknával és két terminállal rendelkeznek a kártyás fizetéshez, lehetővé téve a pénztárosok számára, hogy ne kelljen megvárniuk, míg egy vásárló elteszi a termékeket, hanem rögtön egy második vásárlót is kiszolgálhassanak.

A Stern cikkére hivatkozva, a diszkontlánc ezzel a lépéssel két célt szeretne elérni: a vásárlási folyamat felgyorsítása mellett a vásárlók stresszének csökkentését is szem előtt tartják. Az új rendszert már több üzletben is alkalmazzák, de a változás nem aratott osztatlan sikert a munkavállalók körében.

A dolgozók panaszai között szerepel, hogy a gyorsabb munkatempó miatt a rövid szünetek megtartása nem lehetséges, ami hát- és vállfájdalmakhoz vezet. Emellett a magasabb szintű koncentráció igénye miatt a hibák is elkerülhetetlenek, mivel a kasszásoknak egyszerre két ügyfelet kell figyelniük, ami nehézséget okoz, mivel az egyik vásárlónak hátat kell fordítaniuk a másik kiszolgálása közben.

A kasszásoknak a kijelző segítségével kell követniük, hogy mit csinál az ügyfél a hátuk mögött. Azonban a rendszer csak akkor működik hatékonyan, ha nem merül fel váratlan probléma, mivel a figyelmeztető hangjelzés gyakran csak akkor aktiválódik, amikor a vásárlók már elhagyták a fiókot, így előfordulhat, hogy a pénztárosoknak a fizetés nélkül távozó vásárlók után kell menniük.

Mohammed Rifi, az Aldi Süd általános üzemi tanácsának elnöke szerint a kettős pénztárrendszer új nyugtalanságot okoz a pénztár területén, ezért ő és más munkavállalói képviselők jobb feltételek kiharcolására törekednek az érintett alkalmazottak számára.