A szegedi BYD-gyár tervezett konténervárosa

A BYD kínai elektromosautó-gyártó szegedi gyárához kapcsolódóan egy konténerváros létesítését tervezik, amely akár 1400 munkás befogadására is alkalmas lehet a látványtervek szerint.

Tavaly decemberben derült ki, hogy a BYD cég Szegeden hozza létre első európai gyárát, amelyhez Botka László polgármester már akkor munkásszálló létesítését említette. A kormányrendelet azonban nem részletezte a szálló pontos helyét, csupán annyit, hogy az a BYD által megvásárolt ipari parkon belül kerül kialakításra. Az e-építési portál információi alapján a konténerváros a terület nyugati határán épülhet meg, a béketelepi Liliom Lakókerttől távol, a Budapesti út mellett.

A konténerváros koncepciója nem újdonság, hiszen hasonló megoldást alkalmaztak a debreceni BMW-gyár építésekor is. Szilágyi Csaba, az ottani vendégmunkásokat foglalkoztató cég ügyvezető-helyettese szerint az építőiparban gyakran előfordul, hogy rövid idő alatt nagy számú munkaerőre van szükség, amit más régiókból kell behozni. A szegedi konténervárosban hét háromszintes konténerépületet terveznek, amelyek sportpályával, tűzivíz-tározóval és étkezdével is kiegészülnek. Ha minden egységben két munkás lakik, akkor a létesítmény akár 1400 főt is képes befogadni.

A BYD-gyár építkezése már megkezdődött, a műholdképek tanúsága szerint az első gyártócsarnokok földmunkái elindultak, és az alapozás is hamarosan következik. A cég további csarnokok építésére is kért engedélyt, amelyek között hegesztőüzemek és egy összeszerelőüzem, valamint két Széchenyi térnyi méretű parkoló is szerepel, a munkásszállóval együtt.

A BYD vállalatot, amely 1995-ben alakult, és azóta az egyik legnagyobb akkugyártóvá nőtte ki magát, korábban már részletesen is bemutattuk. A cég 2022-ben állította le a hagyományos hajtású autók gyártását, és jelenleg az elektromos és hibrid autók legnagyobb gyártójaként van számon tartva.