A Volkswagen kínai járművei kínai technológiára épülnek

A Volkswagen és kínai partnerei, köztük az Xpeng, együttműködésben dolgoznak egy új elektromos járműplatformon, amely jelentős költségcsökkentést ígér a német autógyártó számára a kínai piacon.

A Volkswagen China Technology Company (VCTC) és a CARIAD China, a VW két leányvállalata, bejelentette, hogy az Xpeng helyi autógyártóval közösen fejlesztenek egy új platformot. A tervek szerint 2026-tól a Volkswagen ezt az új elektromos architektúrát (CEA) fogja használni a helyi piacon készülő járműveiben.

A Reuters információi szerint a Volkswagen szerint az új platform bevezetésével akár 40 százalékkal csökkenhetnek a gyártási költségek a jelenleg használt platformhoz képest. A költségcsökkentés egyik fő eleme az elektronikus vezérlőegységek számának 30 százalékos redukálása lesz.

A Volkswagen bejelentette, hogy az első, ezen az új platformon alapuló tisztán elektromos autó, egy SUV, 2026-ban kerül majd a kínai piacra. Ez a lépés egy tavalyi együttműködés eredményeként jött létre, amikor a Volkswagen körülbelül 700 millió dollárért vásárolt meg az Xpeng részvényeinek 4,99 százalékát.

A német autógyártó továbbá tájékoztatott arról, hogy egy második, kifejezetten a kínai piacra szánt platformot is bemutatnak, amelyet a China Main Platform (CMP) néven ismerhetünk majd. Ezt a platformot a kínai SAIC Volkswagennel és a FAW Volkswagennel közösen fejlesztették ki, és elsősorban a megfizethetőbb autók piacára szánják. A CMP platformon kezdetben négy kisebb VW-modell épül majd.