A gyerekek számára kétszer akkora az infláció, mint a többi magyarnak

Míg az általános infláció mérséklődött, a gyerekek által fogyasztott termékek ára jelentősen emelkedett.

A K&H legfrissebb számításai szerint, bár az infláció üteme 3,6 százalékra lassult, a gyerekek által fogyasztott termékek ára, az úgynevezett gyerekinfláció, még mindig 8 százalékon áll. A vizsgált termékek között szerepelnek olyanok, mint a kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, hamburger, narancslé, hátizsák és szemüvegkeret, melyeket gyakran a szülők vásárolnak meg gyermekeik számára.

Az elmúlt egy év során a hamburger ára nőtt a leginkább, jelenleg 1650 forintba kerül, ami 15 százalékos emelkedést jelent a tavalyi árhoz képest. A narancslé ára 13 százalékkal 871 forintra literenként emelkedett, míg a hátizsák ára 9 százalékkal 11 640 forintra drágult. Ezzel szemben a gyümölcsjoghurt ára csökkent, jelenleg 206 forintba kerül, ami 8 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel ezelőtt. A kakaós csiga ára is csökkent, tavaly márciushoz képest 4 százalékkal 248 forintra.

A százalékos emelkedés mellett az infláció alakulása látható abból is, hogy míg 3000 forintból már nem lehet két hamburgert venni, miközben ebbe a keretbe 2023 márciusában belefért volna még két szendvics, arról nem is beszélve, hogy 2022 márciusában akár három hamburger is kijött volna ugyanennyi pénzből. A kosárba kerülő összes termék márciusban 40 435 ezer forintba került, szemben az egy évvel korábbi 37 432 forinttal.