A német autópályák rejtélyes fekete-fehér táblái és a gazdasági kihívások

A dél-németországi autópályákon megjelent egy új, fekete-fehér jelzés, amely sokak számára még ismeretlen lehet. Ezek az irányjelző táblák kifejezetten az autonóm járművek számára készültek, és a valós forgalomban történő tesztelésüket szolgálják, miközben Németországban a gazdasági kihívások is fokozódnak.

A meleg időjárás beköszöntével egyre többen látogatnak a nyugati szomszédokhoz, így fontos tisztában lenni a közlekedési szabályokkal és jelzésekkel. A dél-németországi autópályákon elhelyezett fekete-fehér táblák nem közlekedési jelzések, hanem irányjelző táblák, amelyeknek az autósok számára nincs jelentősége, de az autonóm járművek számára fontos információkat hordoznak.

Az A9-es és az A93-as autópályán összesen 13 ilyen táblát helyeztek el, mintegy 2,5 kilométerenként, amelyek segítségével az automatizált és hálózatba kapcsolt járművek pontosan tudják meghatározni a hossz- és oldalirányú helyzetüket. Ez lehetővé teszi az Audi és a BMW gyárak által fejlesztett önműködő rendszerek valós forgalomban történő tesztelését.

A jelenség, hogy a sofőr nem tartja a kezét a kormányon, miközben a jármű több mint 100 km/órával halad, egyre gyakoribb lehet ezen az útszakaszon. A gyártók még tesztelik a technológiát, ezért ahol ilyen táblákat lát, különösen fontos a figyelmes vezetés.

A projekt a Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV) "Digitális tesztterület autópálya" (DTA) kísérleti projektjének része, amelynek célja, hogy az autonóm vezetés egy nap valósággá váljon.

Ugyanakkor Németországban a gazdasági helyzet is változásokon megy keresztül. A hallei IWH gazdaságkutató intézet szerint márciusban a cégcsődök száma a 2016-os kezdete óta a legmagasabbra emelkedett. A márciusi adatok 30 százalékkal meghaladták a koronavírus-járvány előtti évek márciusi átlagát, ami jelentős és tartós jövedelem- és bérkiesést okozhat az érintett munkavállalók számára.

Az IWH elemzése alapján a márciusban fizetésképtelenséget bejelentő, legnagyobb 10 százalékba tartozó vállalatok fizetésképtelensége mintegy 11 ezer munkahely megszűnését jelentette, ami 42 százalékkal meghaladja a csőd miatti állásvesztéseknek a koronavírus-járvány előtti évekre számolt márciusi átlagát.

A gazdasági kihívások ellenére az IWH szakértője, Steffen Müller szerint a fizetésképtelenségek száma májustól enyhén csökkenhet, de még hónapokig a koronavírus-járvány előtti szint felett maradhat. Müller hozzátette, hogy a munkaerőhiány számos iparágban azt mutatja, hogy a jól teljesítő vállalatoknál nagy szükség van az alkalmazottakra, így a munkanélküliség kockázata és a munkaadó fizetésképtelensége miatti hosszú távú jövedelemkiesés jelenleg korlátozott.