Szegeden, az M43-as autópálya közelében, a helyeik általan Béketelepnek hívott részen, a közel 300 hektáros földrész kisajátítási eljárását nemrég megkezdte Szeged önkormányzata, többtucatnyi földtulajdonossal szemben azért, hogy valamilyen, a városvezetés által meg nem erősített ipari beruházás költözhessen Szegedre. A telex helyszíni tudósítója úgy tudja, hogy a földtulajdonosok főként azért aggódnak, hogy kisemmizi őket az önkormányzat. Bár, az a pletyka is járja, hogy akkumulátor készítő gyárat telepítenének erre a területre. Botka László, volt MSZP-s, most független polgármestere, ezt a tévhitet, egyelőre, eloszlatta. 

Korábban a G7 cikkezett arról, hogy gigaberuházást vinne Szegedre a kormány, de maga a miniszterelnök is szpojlezett erről, a kínai látogatása során, miszerint:

jelentős és kézzelfogható gazdaságélénkítéssel járó beruházásról tárgyalnak Szegeden.

Az, hogy a főként elektromos autókat gyártó BYD költözne oda és, hogy elektromos autóbuszokat fog ott gyártani, ez megragadt pletyka szintjén, mindazoknál főleg, akik azzal kelnek és fekszenek, hogy

Magyarország ismét “busznagyhatalom lehet.

Botka László szegedi polgármester újságírói kérdésre megerősítette, hogy tárgyalnak nagyobb beruházásról:

rendszeresek az olyan találkozók, amelyeken Szeged és környéke potenciális fejlesztési lehetőségeiről tárgyal a városvezetés külföldi és hazai befektetőkkel

A beruházás érdekében azonban a potenciális befektetőről nem árult el részleteket, azt közölte, hogy nem akkumulátorgyárról van szó - korábban ugyanis ez terjedt a városban, miután egy ázsiai delegáció érkezett a kilátogatott a területre.

Nem titok, hogy Orbán Viktor, Kínában tárgyalt a senzeni BYD autógyár elnökével. Új megállapodásról nem szivárogtak ki részletek, de úgy hírlik diplomáciai körökben, hogy a kétoldalú külgazdasági tárgyalásokon egy kínai autógyár magyarországi építése is terítéken van. Ha ez a BYD, akkor, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójáról beszélünk, és jelentős európai terjeszkedést terveznek, akár két új gyárat is építenének európai uniós tagállamokban. 

A mammut cég így ír magáról: 
  • A BYD 1995 februárjában alapított high-tech vállalat, amely arra törekszik, hogy a műszaki innovációkat egy jobb világ megteremtésének a szolgálatába állítsa. Több mint 28 évnyi rohamos növekedést követően a BYD hat kontinensen több mint harminc ipari parkot hozott létre, és jelentős szerepet játszik az elektronika, az autóipar, a megújuló energiák és a vasúti közlekedés terén. Az energia beszerzésére, tárolására és alkalmazására összpontosítva a BYD átfogó, új zéró emissziós energetikai megoldásokat kínál.

Mindenesetre a kormány 21 milliárd forintot adott a szegedi ipari park kialakítására, emellett pedig nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá is nyilvánította a projektet, amelyet ezen kisajátítás alatt álló, a fentebb említett Béketelepi 300 hektáron fognak elvégezni. A beruházókkal a szegedi városvezetés mellett Szijjártó Péter külügyminiszter is tárgyal. 
Mi meg követjük a részleteket...

fotó: Botka László fb oldala