Miközben csak arról szólnak a hírek, azzal van tele a sajtó, hogy vonalakat számolnak fel, állomásokat zárnak be, Lázár János építésügyi, fejlesztési és mindenért is felelős miniszter, ez év elején bejentette a 80 motorvonat beszerzését. Ezt a fordulatot most újabb követte. A bejelentés mindenképp váratlan, hiszen az elmúlt időszakban inkább az az álláspont érvényesült a nyilvánosságban a vasúti járműflotta állapota kapcsán, amit körülbelül úgy lehet összefoglalni, hogy a helyzet „nem jó, de nem is tragikus” - írja a vg.

A közelmúltban inkább visszavontak, semmint meghirdettek vonatbeszerzéseket. Így például tavaly év végén törölték a 39 plusz 10 opciós darabszámú, 230 kilométeres óránkénti maximális sebességre képes, legalább hétkocsis, új gyártású vasúti távolsági személyszállító szerelvény szolgáltatásként történő biztosítására vonatkozó feltételes, tárgyalásos közbeszerzési eljárást.

A beszerzési folyamaton négy gazdasági szereplő jelentkezett,éspedig: a Siemens Mobility Kft., Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Zrt., ALSTOM Hungary Kft., Erősáram 2001 Kft.

A beérkezett észrevételeket, kérdéseket az ajánlatkérő megvizsgálta, azonban időközben az ajánlatkérő olyan stratégiai, üzletpolitikai döntést hozott, melynek következtében az előzetes piaci konzultációs felhívásban közzétett formában a beszerzési igény okafogyottá vált.

Ajánlatkérő nem kíván keretmegállapodást kötni a fenti tárgyban. Tekintettel a fent leírtakra az ajánlatkérő az előzetes piaci konzultáció lezárásáról döntött - olvasható a Közbeszerzési Értesítő oldalára feltöltött dokumentumban.

A Világgazdaság szerint a motorvonatokat a belföldi regionális és régiók közötti, úgynevezett interrégiós forgalomban használták volna, egyebek mellett:

Hatvan,
Szolnok,
Miskolc
és Debrecen környékén,
a Pécs–Kaposvár–Gyékényes viszonylaton,
továbbá a Szombathely–Celldömölk/Zalaegerszeg–Ajka vonalon.

fotó: mav