A világ egyik leggazdagabb embere és az olimpia

A Bernard Arnault által vezetett LVMH csoport közel 60 milliárd forinttal támogatta a 2024-es olimpia költségvetését, amiért cserébe a Louis Vuitton márka készíthette el az olimpiai láng tárolására szolgáló utazóládát. A Chaumet, az LVMH egy másik luxusmárkája, az érmeket gyártotta le, és a francia csapat formaruháit is az LVMH gondozta.

Az LVMH 5,9 billió forint nettó nyereséggel zárta a 2023-as évet, így volt lehetősége támogatni a világ egyik legnézettebb sportesemény-sorozatát. Bernard Arnault, aki a Forbes szerint jelenleg a világ harmadik leggazdagabb embere, korábban már az első helyen is állt Jeff Bezos és Elon Musk előtt. A cég a tavalyi rekordprofitjának egy százalékát költötte a látványos megállapodásra, amely nem jelent kiemelt pozíciót a szponzorok között, hiszen a Nemzetközi Olimpiai Bizottság négy kategóriába sorolja a támogatókat, és az LVMH a prémium partnerek közé került.

Az LVMH három stratégiai hídfőállást is megszerezhetett magának: az olimpiai láng tárolására szolgáló utazóládát, az érmek gyártásának jogát, és a francia csapat formaruháinak tervezését. Az érmek sugaras dizájnja a Chaumet jellegzetes termékcsoportjából, a gyémánttiarákból merített inspirációt, és a közepén lévő hexagon plakettek vas anyaga az Eiffel-toronyból származik. A paralimpikonok érmei különböznek, a plakettjükön az Eiffel-torony alulnézetből látható grafika szerepel.

Az olimpia a világ legnézettebb divatbemutatója is, ahol a sportolók szettei országimázs szempontból kiemelt jelentőséggel bírnak. Az olaszokat ismét az Armani-csoport, az Egyesült Államokat a Ralph Lauren divatház öltözteti, míg a francia csapat ünneplő szettjét az LVMH Berluti divatháza tervezte. A Berluti jellegzetes „Velence bőr” stíluselemei az olimpikonok és paralimpikonok sportcipőin, bőrcipőin és egyéb kiegészítőin is megjelennek.

Az LVMH luxusmárkái, mint a Louis Vuitton és a Dior, számos olimpikonnal és paralimpikonnal írtak alá nagyköveti szerződéseket. A Chanel, az Omega és a Balenciaga is kihasználja az olimpia adta lehetőségeket saját termékeik népszerűsítésére. A Sephora parfümérialáncolat alkalmazottai a díjátadók alkalmával sminkelik majd ki az érmes sportolókat.

Az olimpia miatt előrébb hozták a 2024-es ősz-téli haute couture és a 2025-ös tavasz-nyári férfi divathetet. A Givenchy, a Valentino és a Balmain divatházak ezért nem a megszokott módon mutatják be férfikollekcióikat. A VOGUE World eseményt idén Párizsban rendezték meg, ahol a divatvilág hírességei és szakemberei gyűltek össze. Az LVMH "The Maison of all Victories" nevű interaktív weboldalát is elindította, ahol a márkák olimpiai szerepvállalását tekinthetik át az érdeklődők.

Antoine Arnault, az LVMH igazgatótanácsának tagja és Bernard Arnault legidősebb fia, kijelentette, hogy a cég célja nem a luxus vagy az elegancia, hanem a kreativitás és az élmény hangsúlyozása. Az LVMH számos üzletét és kiállítóhelyét, mint például a Samaritaine luxusáruházat és a Fondation Louis Vuitton múzeumot, beveti kulturális projektjeihez.