Újabb botrány a Ferihegyi repülőtéren

Több mint 30 órás várakozás után indult el egy Wizz Air járat Budapestről Szicíliába, az utasok részletes tájékoztatás nélkül maradtak, és csak kevés kárpótlást kaptak.

A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren közel 200 utasnak több mint harminc órát kellett várnia, hogy gépük elinduljon Szicíliába. A járatot eredetileg hétfő este indították volna, de többszöri csúszás és törlés után csak szerda hajnalban szállt fel. Az utasok elmondása szerint a Wizz Air csak egy tízeurós kupont adott, amit éjszaka nem tudtak felhasználni, és a szállások szervezése is káoszba fulladt.

Az érintettek szerint a repülőtéri alkalmazottak próbálták csitítani őket, de végül sokan a repülőtér külső területein aludtak, köztük kisgyerekek és idősek is. A Budapest Airport tájékoztatása szerint a repülőtér éttermei jellemzően reggel 4 és 5 óra között nyitnak, és este 20:30 és 21:30 között zárnak, de van olyan egység, ami éjjel-nappal nyitva tart. Egyes utasok szerint azonban még a szállást ígérő alkalmazottak sem értesítették a szállodákat az érkezésükről, így a szervezett szállások egy része nem valósult meg.

A Wizz Air a légi irányítási rendszerek fejlesztését sürgeti, mondván az időjárás és a légiforgalmi irányító hatóságok kapacitáshiánya okozza a jelentős késéseket és járattörléseket Európa-szerte. A légitársaság szerint csak június 26-án több mint 450 euró percnyi késés keletkezett az európai légtérben.

A Wizz Air válaszában azt írta, hogy a járatot a légi irányítás kapacitáshiánya miatt kellett átütemezni, és a személyzet munkaidejének lejárta miatt további késleltetésre került sor. Hozzátették, hogy a földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni, és a légitársaság megtéríti az utasok szállásköltségeit. A kormányhivatal hatósági ellenőrzést is indított az említett légitársaságokkal szemben, és a Wizz Air elnöke szerdán más érdekeltségeire hivatkozva lemondott.