Wizz Air magyarázatot ad a járataik sorozatos késéseire

Az elmúlt időszakban tapasztalt időjárási problémák és a légiforgalmi irányítás nehézségei jelentős késéseket okoztak Európa-szerte, amelyek a Wizz Air járatait is érintették. A légitársaság szerint az európai államoknak sürgősen fejleszteniük kell a légiforgalmi irányítási rendszereiket, hogy megoldódjanak a kiemelt nyári időszakban jelentkező problémák.

Az európai légtérben csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés halmozódott fel, amelynek jelentős része, 360 ezer perc, közvetlenül a viharos időjárás következménye volt. A Wizz Air járatai az elmúlt négy hét alatt több mint 30 ezer percnyi többletkésést szenvedtek el a tavalyi azonos időszakhoz képest.

A Wizz Air hangsúlyozza, hogy a probléma általános, és túlmutat a légitársaság hatáskörén. A társaság közleményében kötelezettségüknek érzik, hogy felhívják a figyelmet a helyzetre, és sürgetik a hatóságokat a légiirányítás problémáinak haladéktalan megoldására.

A légitársaság tájékoztatása szerint, mivel a helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások korlátozottak lehetnek Európa-szerte. A Wizz Air igyekszik szállást biztosítani az érintett utasok számára, de ha ez nem lehetséges, vállalják a szállásköltségek megtérítését, amit az utasok a cég hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatánál igényelhetnek a számlák másolatának bemutatásával.

A Wizz Air kihangsúlyozta, hogy ők mindent megtettek, hogy felkészüljenek a nyári csúcsidőszakra, SMS-ben és e-mailben is értesítik utasaikat a változásokról, de csak azokat, akik közvetlenül náluk vették a jegyüket. Ráadásul csak ezek az utasok tudják közvetlenül elérni az ügyfélszolgálatot és első kézből tájékozódni az eseményekről. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy jegyüket közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg, így az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja őket tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról.

A botrány fokozódik

Ahogy arról mi is beszámoltunk, hetek óta hatalmas gondok vannak a fapados légitársaságok járataival. A magyar–skót Eb-meccsre nem érkeztek meg a magyar szurkolók Ferihegyről, viszont Rómából meg hazajutni nem tudtak az emberek. Az azt megelőző napon Törökországba nem jutottak el a nyaralni vágyók, a Ryanair Barcelonából nem hozta haza a nyaralókat, majd pár nappal később Bariból és Milánóból sem jutottak el Budapestre az utazni vágyók, de Ferihegyről sem tudtak elindulni Palermóba és Algheróba.

Ebben a cikkünkben pedig összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a járatkiesések okozta kártérítésekről, mikor és mennyit köteles fizetni egy-egy légitársaság, ha nem juttatják el időben az utast a kívánt állomásra.