Toyota bZ4X teszt: kinőtte a gyerekbetegségeket

A Toyota első elektromos autója, a bZ4X nem indult túl fényesen, de a frissítéseknek köszönhetően a korábbi gyenge töltési teljesítmény és kis hatótáv már a múlté.

A bZ4X nevű modell megjegyzése könnyebbé válik, ha tudjuk, hogy a bZ a "beyond zero", azaz a "nullán túl" kifejezést takarja, ami valószínűleg a környezetbarát szemléletre utal. Az autó külső megjelenése megosztó, a tagolt forma és a műanyag betétek nem mindenki ízlésének felelnek meg, de a négykerék-hajtású változat terepképessége magyarázatot adhat a védőelemekre. Méreteivel már tisztességes SUV-kategóriába sorolható, a belső tér pedig kifejezetten ergonomikus és jól áttekinthető. A központi multimédiás kijelző képe szép, és a fizikai gombok elhelyezése a középkonzolon praktikus. Az irányváltó forgógombos megoldása és a lebegő középkonzol alatti tárolórekesz is ügyes tervezési elemek. A vezetési élmény sima és kiszámítható, a villanymotor teljesítménye pedig elegendő az autó tömegének megfelelő dinamikához.

A frissítések hatására a fogyasztás is javult, a töltési képességek pedig jelentősen bővültek, így már négyszer lehet villámtölteni 24 órán belül, és az akkumulátor kapacitása is nőtt. Az alapverzió ára versenyképes a kategóriában, és a Toyota márka továbbra is értéket képvisel a vásárlók szemében.