A Disney harca a jelszómegosztás ellen és a sikerfilmek folytatásaival

A Disney vállalat gazdasági helyzetének javítása érdekében új stratégiát alkalmaz: korlátozza a jelszómegosztást és a sikertelen filmek helyett a bevált sikerprodukciók folytatásait tervezi. A streaming szolgáltatások terén elért előrelépésekkel és a tervezett változtatásokkal a cég reméli, hogy ismét nyereséges lesz.

A Disney+ streaming szolgáltatás a január és március közötti időszakban több mint hatmillió új előfizetőt szerzett világszerte, az INDIA piacot kivéve, így az előfizetők száma mára meghaladja a 117 milliót. A vállalat a jelszavak megosztásának visszaszorítását tesztjelleggel egyes országokban már idén nyáron megkezdi, és szeptemberre globális szinten is bevezeti.

A Disney vezetősége úgy véli, hogy a jelszómegosztás korlátozásával és a korábbi sikeres filmek folytatásainak gyártásával javíthatják a cég gazdasági mutatóit. Bob Iger, a Disney vezérigazgatója elismerte, hogy a folytatásokra való koncentrálás azért is fontos, mert az elmúlt időszakban több új filmjük nem hozta a várt sikert.

A Disney bejelentette, hogy többek között a Vaina, az Agymanók, a Majmok bolygója és a Deadpool filmek folytatásait is tervezik. Iger szerint a folytatások ismertségük és marketing szempontból való olcsóságuk miatt jelentenek nagy értéket. A cél az egyensúly megteremtése a folytatások és az új produkciók között, valamint a Marvel-filmek és televíziós műsorok számának csökkentése a minőség javítása érdekében.

A Disney hagyományos televíziós üzletágának bevételei az előfizetések lemondása és a hirdetések visszaesése miatt tovább csökkentek, azonban a Disney+ az év első három hónapjában 47 millió dolláros üzemi nyereséget ért el, szemben az egy évvel ezelőtti 587 millió dolláros veszteséggel. Az ESPN+-t és a Hulut is magában foglaló televíziós üzletág működési vesztesége 18 millió dollárra csökkent.

Mike Proulx, a Forrester kutatási igazgatója szerint a Disney streaming szolgáltatásainak nyereségessé válása rendkívül ritka és jelentős fordulópont a streaming piac számára. A vállalat élményrészlegének bevételei, amelyek a vidámparkokat és körutazásokat foglalják magukban, 10 százalékkal nőttek. A Disney összességében mintegy 1 százalékkal, 22,1 milliárd dollárra növelte bevételeit.

A cég 20 millió dolláros veszteségről számolt be, amelyet egy 2 milliárd dolláros költség is befolyásolt, amit az indiai üzletágára kötött fúziós megállapodásra fordítottak, és amely nehéz helyzetbe került a krikettmérkőzések vetítési jogainak elvesztése után.