A kínai elnök látogatása után megszaporodhatnak az autógyárak Magyarországon

Az AutoWallis vezetősége reménykedik abban, hogy a kínai elnök, Hszi Csin-ping európai látogatása újabb kínai autógyárak magyarországi megjelenését eredményezheti. A vállalat szerint a kínai márkák európai térnyerése új lehetőségeket teremthet a vásárlók számára.

Tavaly a világszerte legyártott 88 millió gépjármű 34 százalékát Kínában gyártották, ahol 2023-ban 30 millió autót állítottak elő, és ebből 4,9 millió darabot exportáltak. A kínai autógyártók európai piaci részesedése már elérte az 5 százalékot, és a márkák közötti verseny is megkezdődött a hosszú távú pozíciókért.

Az európai gyártókapacitások 2018 óta 25 százalékkal csökkentek, amit az uniós vezetés védővámokkal próbál megvédeni a kínai konkurenciától. Ebben a kontextusban a kínai elnök látogatása jó alkalmat kínálhat a tárgyalásokra.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója szerint az ázsiai tárgyalási stílus eltér az európaitól, és hosszú távú gondolkodást igényel. Azonban amikor elérkezik a megfelelő pillanat, a kínaiak gyorsan és hatékonyan tudnak dönteni.

Az elmúlt húsz évben a kínai autógyártók jelentős fejlődésen mentek keresztül, olyan gyárakat építve, ahol a robotizáció magas szintje mellett kevés ember is képes irányítani a gyártósorokat. A kereskedelmi marketing terén is hasonló fejlődés figyelhető meg.

A kínai gyártóknak az európai piacra lépéshez technológiai, dizájn, biztonsági és környezetvédelmi szempontokat is figyelembe kell venniük. Az AutoWallis vezérigazgatója szerint a BYD példája mutatja, hogy a kínai termékek megkönnyíthetik az európai partnerek dolgát.

Az AutoWallis már több mint tíz éve áll kapcsolatban ázsiai partnerekkel, és a SsangYong márkával való együttműködésük révén jelentős sikereket értek el. Bihari Pál, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője szerint a kínai gyártók európai lokális gyártását védővámok is ösztönözhetik.

Ormosy Gábor reméli, hogy Magyarország kiemelt stratégiai partnerként szerepel a kínai elnök tervei között, és új autóipari befektetések érkezhetnek az országba. Az akkumulátorgyári kapacitások terén már nem valószínű a bővülés, de beszállítóként újabb befektetések lehetségesek.